سید علی اکبر پرویزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر نقش رسانه ها در افزایش مشارکت قشرهای مختلف مردم در انتخابات، افزود: مدیران دستگاه ها خصوصا رسانه ها تلاش کنند تا زمینه حضور پر شور مردم را در این فریضه مهم ملی فراهم کنند.
وی اضافه کرد: اعتماد بخشی به مردم که خللی در آرای آنها ایجاد نخواهد شد و از رای شهروندان صیانت می شود، کمک شایانی در مشارکت گسترده مردم و برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و شفاف دارد و توجه به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند« رای مردم حق الناس است و باید از آن مراقبت کنیم که مدیون آنها نشویم» باید به جد این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، پرویزی با بیان اینکه حضور پر شور مردم در انتخابات تاثیر مستقیمی بر روابط بین المللی دارد، عنوان کرد: اگر تدوین کنیم که نقش مردم چقدر در سرنوشت شان تاثیر گذار است، حتما شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود.
به گفته وی تمام مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم است و افرادی هم در شورای شهر و روستا و هم ریاست جمهوری تایید صلاحیت شدند که از هر 2 جناح سیاسی در این رقابت ها حضور دارند و افرادی که تایید نشدند در فرصت معین اعتراض، می توانند موارد را ارایه دهند.
وی اضافه کرد: در انتخابات ریاست جمهوری هم شورای نگهبان همانند گذشته پنج روز زودتر نتیجه را اعلام کرد و بعد از اعلام توسط وزارت کشور، نامزدها می توانند تبلیغات را شروع کنند.
وی تاکید کرد: مدیرانی که در حوزه وزارت کشور فعالیت می کنند،حق هیچگونه دخالتی ندارند بلکه باید امین مردم باشند و اینکه برخی کارکنان در خارج از وقت اداری و جدای از هزینه بیت المال، تبلیغ کنند، منعی ندارد.
به گفته وی اعضای هیات های نظارت، اجرایی، بازرسی، بخشداران، فرمانداران و رئیس ستاد انتخابات استان حق اظهار نظر در مورد انتخابات ندارند، فقط به لحاظ کاری می توانند حضور پیدا کنند.

** دخالت مجریان در انتخابات سبب بدبینی مردم خواهد شد
پرویزی با اشاره به اینکه دخالت مجریان در انتخابات تاثیری جز بدبینی مردم نخواهد داشت، افزود: دخالت برخی مدیران و مجریان ممکن است به نظام آسیب بزند و مردم را نسبت به نظام بی اعتماد کند.
وی با تاکید به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند« در تریبون های نماز جمعه و دیگر تریبون ها تلاش شود تا حضور مردم تقویت شود» عنوان کرد: در این تریبون ها باید از هر گونه جناح بندی ها خودداری شود زیرا به فرموده رهبری انتخابات ریاست جمهوری ایران نباید مثل انتخابات آمریکا باشد زیرا اینجا کشوری اسلامی است.
وی ادامه داد: داوطلبان و طرفداران آنها در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باید مراعات کنند که افترا و دروغی گفته نشود.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اخلاق دینی حکم می کند تا ویژگی های خود را طرح کنیم نه اینکه با دروغ و افترا همدیگر را تخریب کنیم، این در حالی است که تخریب و تهمت بستن به غیر حتی به خود نامزدها هم ضربه خواهد زد.
به گفته وی متاسفانه برخی نامزدها وعده و وعیدهایی می دهند که در حد وظایف آنها نیست و مشاهده شد که برخی داوطلبان شوراها وعده های کلانی چون ایجاد فرودگاه و راه آهن دادند، اعضای شورا فقط می تواند در حد وظایف خود عمل کند و تنها وظیفه اجرایی آنها انتخاب شهردار و دهیار است.
پرویزی در ادامه اظهار کرد: هرگونه تخلف مشاهده شده در هر زمینه انتخاباتی باید هر چه سریع تر به ستاد انتخابات اعلام شود تا در موقع تعیین شده به آن رسیدگی شود و جلوی تخلف گرفته شود نه اینکه خودسرانه به دنبال تخریب باشیم.
**خبر تکمیل می شود.
3215* 2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.