دکتر کاظم قائمی روز شنبه به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت (1 تا 7 اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال تلاش می شود، پروژه های نیمه تمام سال های گذشته تکمیل و بهره برداری شود، به همین علت عملیات اجرایی پروژه جدید بهداشتی و درمانی در خراسان جنوبی آغاز نخواهد شد.
وی 16 فروردین ماه 96در ارتباط با ایجاد مرکز ناباروی در بیرجند به خبرنگاران گفته بود: با راه اندازی این مرکز مشکل عمده افراد مبتلا به نازایی در استان رفع خواهد شد و نیازی به مراجعه آنها به مراکز درمانی سایر استان ها نخواهد بود.
وی ادامه داد: تاکنون 25 میلیارد ریال صرف تکمیل، آماده سازی و راه اندازی این مرکز شده است و دارای 2 بخش IUI، IVF است و 85 درصد هزینه ها توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تامین خواهد شد.
به گزارش ایرنا، قائمی در ادامه گفت و گوی امروز خود با خبرنگاران اظهار کرد: اتمام کلینیک های ویژه عمده استان در شهرستان های بیرجند، قاینات، فردوس و طبس از دیگر برنامه های سال جاری است که هم اکنون این پروژه ها 50 تا 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می رود تا پایان سال 96 به اتمام برسد.
وی راه اندازی بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند را از دیگر نیازهای مهم استان دانست و یادآور شد: در این زمینه پروژه بزرگی با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد و اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تلاش داریم تا پایان سال به اتمام برسد.
اتمام پروژه های اورژانس فردوس و بشرویه، افتتاح بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU ) و اتاق ویژه زایمان طبیعی (LDR ) بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند از دیگر پروژه هایی است که قائمی به آن اشاره کرد و افزود: تلاش داریم سال 96 تمامی این پروژه ها راه اندازی شود.

به نوشته تارنمای پژوهشگاه رویان، ناتوانی یک زوج در باردار شدن پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری از بارداری، ناباروری گفته می شود.
ناباروری در 10تا 15 درصد از زوج ها دیده می شود، علت آن می تواند مربوط به زن یا مرد یا هر دو باشد.
حدود 40 درصد از مشکلات ناباروری مربوط به مردان، 40درصد مربوط به زنان ،10درصد مربوط به هر دوست و در بقیه موارد نیز عامل ناباروری مشخص نیست.
به عبارت دیگر در این زوج ها هر دو نفر با توجه به انجام آزمایش های موجود مشکلی ندارند ولی به علل نامشخصی بچه دار نمی شوند.
در 2دهه اخیر گام های بلندی در رابطه با تشخیص و درمان ناباروری برداشته شد و حدود 65 درصد از زوج های نابارور با استفاده از روش های موجود صاحب فرزند شدند.

**علل ناباروری در زنان
علت ناباروری دز زنان می تواند، اختلال در تخمک گذاری، اختلال در لوله های رحمی،
آندومتریو، ‌اختلال در گردن رحم یا رحم،‌ مشکل دستگاه ایمنی بدن و ... اشاره کرد.
همچنین در مورد علل ناباروری در مردان می توان به اختلالات مربوط به اسپرم، ‌اختلال هورمونی، مشکل مربوط به دستگاه ایمنی بدن، ناباروری ژنتیکی و ... اشاره کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.