حسین خوش آیند، روز چهارشنبه به خبرنگاران در بیرجند افزود: سازمان فنی حرفه ای با هدف توانمندسازی نیروی انسانی ماهر در بخش خصوصی و دولتی فعالیت می کند.
وی اظهار کرد: افزایش تعهد آموزشی در سال 1396 به میزان 20 درصد نسبت به سال 1395، افزایش تنوع آموزشی در آموزش های تحت پوشش آموزشگاه های آزاد،استفاده حداکثری از ظرفیت اسمی آموزشگاه های آزاد و بخش دولتی، آموزش مدیران و مربیان بخش خصوصی و ... از برنامه های این اداره کل در سال جاری است.
وی ادامه داد: در بخش دولتی در استان 20 مرکز آموزش فنی و حرفه ای با 120 کارگاه فعالیت دارد که ظرفیت آموزش 450 حرفه را دارد.
وی یادآور شد: همچنین در بخش خصوصی فعالیت ها در قالب آموزشگاه های آزاد است که 162 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای خراسان جنوبی 210 حرفه را آموزش می دهند.
وی تصریح کرد: هر سال در بخش دولتی و غیردولتی پنج میلیون نفر ساعت ظرفیت آموزشی استان است که بیش از 25 هزار نفر دوره های آموزشی را در این مراکز فرا می گیرند.
وی تاکید کرد: فعالیت در مناطق روستایی، عشایری، شهری در جوار زندان ها، پادگان ها و دانشگاه ها و اصناف است تا نیاز آموزشی این بخش ها رفع شود.
وی اضافه کرد: همه کسانی که به دنبال مهارت آموزشی و شغل هستند جامعه هدف فنی و حرفه ای محسوب می شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه بیان کرد: 312 نیرو شامل رسمی ، پیمانی، قراردادی و حق التدریس مجموعه کارکنان این اداره کل در استان هستند.
خوش آیند گفت: در بخش دولتی در سال 1395 در مرکز های ثابت یک میلیون و 776 هزار و 951 نفر ساعت آموزش اجرا شد،در کارگاه های جوار زندان 219 هزار و 700 نفر ساعت در زندان آموزش ارایه شد.
وی افزود: در پادگان های استان 35 هزار و 563 نفر ساعت آموزش برای 302 نفر سرباز آموزش انجام شده است.
وی اظهار کرد: در مناطق روستایی و عشایری استان یک میلیون و 44 هزار و 439 نفر ساعت آموزش برای تعداد پنج هزارو 691 نفر دوره برگزار شد.
وی ادامه داد: در مناطق سیار شهری 500 هزار نفر ساعت برای تعداد سه هزارو 75 نفر آموزش داده شد.
وی یادآور شد: در سال 1395 در مجموع بخش دولتی سه میلیون و 831 هزار و 853 نفر ساعت برای 21 هزار و 762 نفر دوره از مراکز آموزش فنی و حرفه ای به صورت رایگان بهره مند شدند و آموزش دیدند.
وی تصریح کرد: از تعداد یادشده ، 11 هزار و 57 نفر زن و بقیه مرد بودند.
این مسئول تاکید کرد: در سال 1395 در ارزیابی که به طور مستمر سازمان فنی و حرفه ای کشور انجام داد،از حیث اجرای آموزش خراسان جنوبی رتبه نخست را کسب کرد و سهم استان از کل عملکرد کشور حدود سه درصد آموزش است.
وی اضافه کرد: در مجموع بخش دولتی و غیردولتی بیش از پنج میلیون نفر ساعت برای 29 هزار و 532 نفر از آموزش های فنی حرفه ای خراسان جنوبی بهره مند شدند.
خوش ایند یادآور شد: پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه فنی و حرفه ای با هدف توانمند سازی مهارتی روستاییان و عشایر و گسترش عدالت اجتماعی در مناطق روستایی ، مرزی کشور هدف گذاری شد که در سال 1395 در این بخش یک میلیون و چهار هزار و439 نفر ساعت آموزش اجرا شد.
وی افزود: در سال گذشته 70 نفر از نیروهایی که سال ها با این اداره کل همکاری داشتند بر اساس برنامه های دولت تبدیل وضعیت به پیمانی شدند و امنیت شغلی پیدا کردند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559 **2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.