به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، فرشید دشتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر ریاست جمهور به استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در این سفر 95 پروژه گازرسانی عمده در استان شامل خط انتقال گاز قائن- اسفدن- حاجی آباد، شبکه تغذیه و توزیع گاز شهر حاجی‌آباد و شهر اسفدن و پروژه گازرسانی به 35 روستا در سطح استان با اعتباری بالغ بر800 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به 55 روستای استان، گازرسانی به شهر دیهوک از طریق CNG  و خط انتقال گاز سربیشه- نهبندان  با اعتبار مورد نیاز  بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد ریال آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به نام‌گذاری سال 95 توسط مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اقدامات ارزشمندی در بخش گازرسانی صورت پذیرفت که ماحصل این تلاش‌ها منجر به افتتاح و بهره‌برداری از 100 پروژه و آغاز عملیات اجرایی 60 پروژه گازرسانی در سطح استان شد.

دشتی گفت: سال گذشته در مجموع با گازدار شدن 189 کیلومتر خط انتقال و اجرای 864 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع به 4 شهر و 71 روستای استان گازرسانی شد که با توجه به زیرساخت ایجاد شده در مناطق جدید گازدار شده و زیرساخت‌های موجود 17 هزار و 500 مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه شبکه گازرسانی با توجه به اقدامات صورت گرفته تاکنون 92 درصد خانوار شهری و 35 درصد خانوار روستایی استان خراسان جنوبی در 21 شهر و 203 روستای استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گازرسانی به شهرها و روستاهای باقیمانده استان در سطح گسترده‌ای در حال انجام است گفت: عملیات گازرسانی به 5 شهر و 96 روستا نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 619487
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.