به گزارش خبرگزاری تسنیم از فردوس، محمود واعظی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس اظهار داشت: هر دو شهر فردوس و اسلامیه به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شدند و شبکه انتقال و پهنای باند در فردوس 4 برابر افزایش یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: علاوه بر 22 روستایی که در شهرستان فردوس به اینترنت وصل شدند در آینده 13 روستای دیگر نیز از نعمت اینترنت برخوردار خواهند شد و تاکنون 160 میلیارد ریال دربخش مخابراتی هزینه شده که 35 میلیارد ریال دیگر نیز در آینده سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم بتوانیم در حوزه ICT اشتغال ایجاد کنیم گفت: قول مساعد می‌دهیم برای کسب و کار الکترونیکی در طرح تکاپو برای فردوس حساب ویژه‌ای باز خواهیم کرد.

واعظی تاکید کرد: دانشجویان فارغ التحصیل باید به این حوزه رغبت پیدا کنند و اطمینان داشته باشند سرمایه‌گذاری در حوزه ICT بازدهی بیشتری از سایر حوزه‌ها دارد و هر شغل در این حوزه می‌تواند دو تا سه شغل غیر مستقیم ایجاد کند.

وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات افزود: امروز راهی جز جلب اعتماد بخش خصوصی و مشارکت و سرمایه‌گذاری در این بخش نداریم چراکه دولت حتی برای پرداخت یارانه مردم و پرداخت حقوق کارمندان با مشکل مواجه است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: وزارت ارتباطات زیرساختی است که می‌تواند اشتغال‌زا باشد.

محمدرضا امیرحسنخانی افزود: نرح بیکاری علی‌رغم آمار در استان خراسان جنوبی از متوسط کشوری بیشتر است چون در این استان حاشیه نشین زیاد داریم.

وی از وزیر ارتباطات خواست در طرح تکاپو برای اشتغال الکترونیکی فارغ‌التحصیلان بخش نرم‌افزاری این شهر اقدام کند چرا که با موج مهاجرتی که از شهرستان فردوس به سایر نقاط وجود دارد خالی شدن این شهر از سکنه به هیچ عنوان به صلاح دولت نیست.

استاندار خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: تلاش شده تا در ماه‌های اخیر حضور مسئولان کشوری را بیشتر در استان داشته باشیم و تاکنون نیز کمک‌های خوبی در بخش‌های مختلف استان انجام شده است.

علی‌اکبر پرویزی تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام در استان به سرانجام رسیده و با سفر هیئت دولت به استان و تصمیمات گرفته شده امیدواریم بقیه پروژه‌های نیمه تمام استان به اتمام برسد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617867
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.