به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمود واعظی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در شبکه‌های اجتماعی داخلی اطلاعات مردم در داخل کشور نگهداری می‌شود و تلاش دولت برای حفظ حریم مردم است و استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی نسبت به شبکه‌های داخلی دو برابر مصرف اینترنت دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی تلگرام صوتی افزود: نگاه دولت به شبکه‌های اجتماعی تا جایی که مردم استفاده صحیح داشته باشند مشکلی ندارد و تلگرام صوتی با مجوز وزارت ارتباطات انجام شده که اگر مشکلی در این راستا وجود می‌داشت تلگرام صوتی راهاندازی نمی‌شد.

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات گفت: اگر شرکت‌های دانش بنیان ایرانی خودشان شبکه‌هایاجتماعی به وجود آورند کارمناسبی خواهد بود چون با این اقدام اطلاعات مردم در خارج از کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و برای دستگاه‌های نظارتی و امنیتی مشکلی پیش نخواهد آمد.

واعظی با بیان اینکه برقراری تماس صوتی در اپلیکیشن تلگرام در ایران فعال شده است افزود: تلاش دولت این بوده تا مردم بتوانند اطلاعاتشان را از فضای مجازی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی توانایی کسب و کارهای الکترونیک را دارد اظهار داشت: گردشگری یکی از کارهای طرح تکاپو است که باید انجام شود که در استان خراسان جنوبی گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند اقتصاد استان را دگرگون کند.

وزیر ارتباطات، فناوری واطلاعات از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی خبر داد و گفت: در این مرکز فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌توانند مهارت‌های لازم را فرا گیرند و بعد سفر از خراسان جنوبی طرح تکاپو را با شرکت‌های تهران، استان خراسان جنوبی و بخش خصوصی و دانشگاه‌ها دنبال می‌کنم تا هر چه زودتر مقدمات آن برای استان فراهم شود.

واعظی افزود: هنگامی که از توانمندی خراسان جنوبی برای کسب و کار الکترونیکی مطمئن شویم مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپای فاوا در این استان  راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: در سفر به استان خراسان جنوبی نسبت به سفر سال‌های گذشته وضعیت ارتباطات، فناوری و اطلاعات در استان تغییر کرده به گونه‌ای که پهنای باند در دولت یازدهم 17.7 برابر و مشترکان اینترنت 8.5 برابر شده است که هنوز هم باید بیشتر تلاش شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617169
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.