محمد حسینی روز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان ، افزود: با توجه به شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی، انتخابات از جایگاه خاصی برخوردار است و اگر این پروسه در فضای با نشاط و پر تحرک در چارچوب مقررات برگزار شود، قطعا آثار خوبی در روند اجرایی خواهد داشت.
به گفته وی نباید فضای یاس و ناامیدی در مردم حاکم شود، در حالیکه بارها حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری تاکید کردند نباید در جامعه یاس حاکم شود چون یاس کشور را از اهداف دراز مدت دور می سازد و خسارت های بزرگی به جامعه وارد خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، حسینی تاکید کرد: رفتار و عملکرد انتخاباتی باید در قالبی قرار گیرد که در حقیقت ما را به اهداف تنظیم شده رهبری و دلسوزان نظام برساند و اگر دشمن قصد فعالیت و مخالفت داشته باشد بزرگترین خدمت این خواهد بود، بستر فعالیت را برای دشمنان فراهم نکنیم.
وی تصریح کرد: امید دادن به مردم و اینکه نظام در بخشهای مختلف برای رفع مشکلات مردم تلاش می کند، درست و بدون غلو باشد و از مسیر درست خارج نشود.
وی با بیان اینکه فضای رقابت های انتخاباتی باید در فضای کاملا قانونی مسیر خود را ادامه دهد، افزود: این در حالی است تمام دلسوزان نظام باید جلوی فعالیت کسانی را که در مسیر شفاف قادر به تنفس نیستند و نمی خواهند در چارچوب قانون حرکت کنند قاطعانه بگیرند.
وی در ادامه اضافه کرد: در بحث تبلیغ هم باید افراط و تفریط به طور کلی حذف شود و فعالیت هایی انجام نشود که برای نظام هزینه به بار آورد.
همچنین مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به اینکه داشتن شناسنامه و کارت ملی برای رای دادن ضروری است، گفت: هنگام رای گیری تعدادی از دانشجویان و سربازان غیربومی شناسنامه را همراه ندارند و صرفا با کارت شناسایی در استان مستقر می شوند که نداشتن شناسنامه در زمان رای گیری مشکلات زیادی را به بار می آورد.
علی پور حسین، اظهار کرد: زندانیان و افراد بستری در بیمارستان ها هم از این امر مستثنی نیستند و زمان رای گیری با مشکل مواجه می شوند.
وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی از تمامی مدیران دستگاه های اجرایی خواست سعی خود را در زمینه اطلاع رسانی این امر به کار ببرند.
جلسه یادشده نظر به ابلاغ آیین نامه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه های تبلیغی ذی ربط در رسانه های استان و ضرورت رصد و بررسی همه اخبار و تحرک های انتخاباتی در استان و شهرستان های تابعه و ارایه آنها از طریق مناسب به کمیته اطلاع رسانی و رئیس ستاد انتخابات استان تشکیل شد.
پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، روز جمعه 29اردیبهشت 1396برگزار می شود.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.