حسین مهران فر، در حاشیه برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان درمیان به خبرنگاران افزود: سال 95 خیرین 20 میلیارد ریال برای احداث مدرسه و کمک به دانش آموزان تعهد کرده بودند که بیشتر تعهد محقق شد.
وی اظهارکرد: مدرسه سازی در ردیف مهمترین امور اجتماعی قرار دارد که خیرین مدرسه ساز ایثار را با نگاهی معنوی در عرصه تعلیم و تربیت به نمایش گذاشته اند.
وی عنوان کرد: از مجموع یک هزار و 200 همکار فرهنگی در شهرستان بیش از 600 نفر آنان در زمینه حل مشکلات مالی آموزش و پرورش همکاری داشتند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس شهرستان گازکشی شده است، گفت: برخی مدارس نیاز به گازکشی دارد، امید است با کمک خیرین و دولت بقیه مدارس نیز گازکشی شود.
به گزارش ایرنا، مهران فر بیان کرد: در سه سال گذشته به همت خیرین بسیاری از مشکلات کمبود فضای آموزشی شهرستان حل شده است، نیازمند همکاری خیرین هستیم تا تمام کلاسهای درسی که در کانکس برگزار می شود، ساماندهی شوند.
به گفته وی مهمترین عامل برای دسترسی به علم و دانش در هر جامعه ای وجود فضای آموزشی مطلوب است و معلم زمانی می تواند داشته های علمی خود را به دانش آموز منتقل کند که در یک فضای مطلوب قرار بگیرد.
وی با اشاره به نامگذاری سال 1396 از سوی مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، اضافه کرد: برای فعالیت های تولیدی در هنرستان‌های شهرستان گام‌های موثری برداشته شد، با کمک خیرین مواد اولیه در این ارتباط در اختیار مدارس قرار خواهیم داد تا از سال تحصیلی آینده دوخت لباس فرم مدارس به وسیله هنرستانها انجام شود.
وی یادآو شد: تعداد دانش آموزان شهرستان در اثر مهاجرت روستاییان کاهش یافته است، فراهم کردن امکانات آموزشی در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها ضروری است.
هم اکنون حدود 11هزار دانش آموز در شهرستان درمیان تحصیل می کنند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 *2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.