به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی ناصری ظهر امروز در کمیته اشتغال شهرستان بیرجند اظهار داشت: میزان تعهد اشتغال شهرستان در سال جاری ایجاد 2 هزار و 107 شغل بوده است که تاکنون 2 هزار و 99 مورد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 99.6 درصد اشتغال شهرستان محقق شده است افزود: به طور حتم این میزان تعهد نیاز اشتغال شهرستان نیست.

فرماندار شهرستان بیرجند بیان کرد: براساس سرشماری سال 90 حداقل نزدیک به 7 هزار جمعیت بیکار در شهرستان داشته‌ایم که اینها در کنار رشد فزاینده جمعیت بیکار نشان دهنده نیاز بالای اشتغال شهرستان است.

ناصری تصریح کرد: اگر بخواهیم با این روند ادامه دهیم همواره 50 درصد هدف مورد نظر محقق نمی‌شود بنابراین انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی موضوع تسهیل‌گری و کمک به بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال پایدار خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به 700 نفر بیمه شده جدید دائمی در تامین اجتماعی داشته‌ایم که این آمار نشان دهنده اشتغال پایدار در شهرستان است.

فرماندار شهرستان بیرجند یادآور شد: سال‌هاست که مقام معظم رهبری نامگذاری سال را بر مبنای اقتصادی انجام داده‌اند و چهار سال اخیر با عنوان اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است که این امر وظیفه ما به عنوان مسئولان دستگاه‌های اجرایی را سنگین‌تر می‌کند.

ناصری گفت:  مدیران دستگاه‌های اجرایی باید قانون بودجه سال 96 را مطالعه و مباحث مربوط به اشتغال را استخراج کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات کمک کنند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه سیاست‌های کلی را مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند و در کنار آن دولت برنامه‌ریزی می‌کند افزود: با این وجود تا زمانی که در پایین‌ترین سطح راهکار اجرایی برای آن مطرح نشود و به آن عمل نکنیم راه به جایی نخواهیم برد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610472
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.