به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هاشم ولی پورمطلق شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: ما به دلیل اینکه به امید و دلگرمی بهره‌برداران و کشاورزان بسیار متکی هستیم بخش کشاورزی بخشی بسیار زنده و پویا است.

وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال جاری باید به دنبال تولید اقتصادی باشیم افزود: سال گذشته خوشبختانه در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته توجه دولت به تامین زیرساختها بوده است و در این مدت بیش از 10 هزار هکتار اجرای آبیاری نوین انجام شده است.

ولی پورمطلق تصریح کرد: همچنین در این مدت 463 کارگاه تولیدی بخش کشاورزی با حمایت تسهیلات سازمان بسیج سازندگی در خراسان جنوبی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 10 هزار و 24 هکتار اجرای نوین آبیاری انجام شده است خاطرنشان کرد: در حوزه آبرسانی نیز 7 درصد از انشعابات روستایی افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد:  همچنین علی‌رغم افزایش این انشعابات، بیش از 300 هزار مترمکعب برداشت  و مصرف آب نیز کاهش یافته است.

ولی پورمطلق با بیان اینکه باید به دنبال تولید پایدار باشیم اظهار داشت: باید برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به دنبال تولید اقتصادی باشیم.

وی افزود: منابع تسهیلاتی که دولت در سال گذشته به بخش کشاورزی اختصاص داده بود٬ 503 میلیارد تومان بوده که 264 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات عمرانی جهاد سال گذشته 97 میلیارد تومان بوده که تاکنون 64 میلیارد تومان نیز محقق شده است.

ولی پورمطلق بیان کرد: خوشبختانه در سال جاری بیش از 7 هزار هکتار کشت دیم گندم و جو در خراسان جنوبی را داشته‌ایم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609392
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.