حجت الاسلام علیرضا حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدیه، افزود: آنچه که اصل در موضوع حاکمیت و ولایت است قانون اساسی است و باید در تمام صحنه‌ها سرلوحه فعالیت‌ها قرار گیرد.
وی بیان کرد: دشمنان در انتخابات پیش روی ملت ایران برای ایجاد فتنه برنامه ریزی می کنند، باید با اتحاد خود فریب نقشه های رنگارنگ دشمنان را نخوریم.
وی با بیان اینکه دشمنان ما به ادعای خودشان به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید هستند، گفت: داعش به دنبال ایجاد پایگاه های جدید در برخی کشورها از جمله آسیای میانه است، هدف از ایجاد داعش از بین بردن اتحاد مسلمانان از سوی دشمنان بود.
به گفته وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو نامزد انتخاباتی( هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ که به شدت با یکدیگر اختلاف داشتند، دیشب وقتی که آمریکا به سوریه حمله کرد کلینتون حمایت خود را از اقدامات وی اعلام کرد.
وی اظهار کرد: این حمله توسط حامیان اصلی تروریست ها برای ناامن کردن منطقه و پشتیبانی از این گروه ها انجام شد.
وی اظهارکرد: دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی کار خود را دنبال می کنند، نیروی های انقلابی، اندیشه مقاومت و تمام ملت نباید گول ظاهر حرفهای دشمنان را بخورند، باید در انتخابات پیش رو هوشیار باشیم و رخنه ای برای فعالیت دشمنان ایجاد نکنیم.
وی گفت: آنچه در انتخابات پیش رو بسیار مهم است حضور حداکثری مردم است.
وی به 20 فروردین ماه 1359سالروز قطع رابطه ایرن با آمریکا اشاره کرد و اضافه کرد: قطع رابطه با آمریکا تاکنون برای جمهوری اسلامی ایران استقلال، آزادی، حریت و آزادگی و پییشرفت را در پی داشته و برای آمریکا ذلت به بار آورده است.
وی افزود: امروز کارشناسان سیاسی آمریکا خود اذعان دارند که ایران اسلامی در عرصه ها مختلف پیشرفت خوبی داشته و حضور ایران در جبهه مقاومت باعث آبرو و اقتدار بین المللی ایران شده است.
به گفته وی تجربه مذاکره با آمریکا در زمینه هسته ای به ما ثابت کرد که باید با اتحاد به ظرفیت های داخلی خود تکیه کنیم، تکیه به آمریکا، تکیه گاه نافرجامی برای ملت ایران است.
وی با اشاره به اینکه 18 فروردین ماه به عنوان روز سلامت نامگذاری شده است، گفت: افتخار ما این است که پیرو مکتب دینی هستیم که در تمام بخش های آن به طهارت و پاکیزگی توجه شده است.
به گزارش ایرنا، رئیس شورای فرهنگی عمومی درمیان با بیان اینکه اغلب عبادات ما مسلمانان نیاز به طهارت دارد، گفت: طهارت پیش نیاز تمام عبادات مسلمانان است و در راستای سلامتی انسان انجام می شود.
حسینی ادامه داد: انسان باید در کنار حفظ سلامت جسم به سلامت روح نیز توجه داشته باشد، به سلامت روح انسان نیز در دین مبین اسلام توجه ویژه ای شده است.
وی عنوان کرد: براساس آیات قرآن کریم هیچ اجباری در دین اسلام وجود ندارد، دین اسلام یک باور، نظام و شیوه ای برای اندیشیدن است.
وی با بیان اینکه «هنر اسلامی» یکی از ارکان مهم فرهنگ و تمدن اسلامی به شمار می‌رود، افزود: دین مبین اسلام با معماری خود اندیشه جدیدی را به جامعه بشری اهدا کرده است.
وی عنوان کرد: 13 رجب(22 فروردین ماه) روز تولد امام علی (ع) است، عدالت علی (ع) زبانزد دوستان و دشمنان این امام همام قرار دارد.
وی با بیان اینکه باید مسئولان شیوه خدمتگذاری امام علی(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهار کرد: سالهاست که شوق جوانان برای حضور در خانه های الهی برای انجام فریضه مستحب اعتکاف افزایش یافته است.
وی یادآور شد: مراسم معنوی اعتکاف امسال در 35 باب مسجد شامل چهار مسجد شهری و 31 مسجد روستایی شهرستان در روزهای 22 تا 24 فروردین (13تا 15 ماه رجب) برگزار می شود.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.