به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی عصمتی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با وجود بارندگی‌های نسبتاً خوب محصولات کشاورزی استان در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: در ابتدای سال زراعی، شرایط خوب نبود که نیاز به کودپاشی بود و بعد از بارش باران سهمیه 2 هزار و 200 تنی کود پتاس وارداتی که در برابر سرمازدگی و تنش‌های محیطی کشاورزان مورد استفاده قرار می‌گیرد دریافت کردیم که امسال هزار و 450 تن نیز اضافه بر سهمیه استانی دریافت کردیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سهمیه امسال کود اوره خراسان جنوبی 16 هزار تن بوده است همچنین در زمینه تامین نهاده‌ها هزار و 300 تن بذر اصلاح شده شامل گندم و جو در بین کشاورزان توزیع شده است.

عصمتی‌پور افزود: 5 مرکز خرید جو در خراسان جنوبی تشکیل شد و این در حالی بود که استان خراسان جنوبی با وجود خشکسالی‌ها در چند سال گذشته جو از کشاورزان خریداری نمی‌کرد اما سال گذشته 110 هزار تن جو از کشاورزان خریداری کردیم.

وی بیان کرد: سال گذشته جهاد کشاورزی هر کیلو جو را از کشاورزان به قیمت هزار و 20 تومان خریداری کرد و از سویی به قیمت 750 تومان به کشاورزان فروخت که امسال نیز هر کیلو جو هزار و 300 تومان از کشاورزا ن خریداری می‌شود و 790 تومان به کشاورزان فروخته می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر مراکز خرید جو در خراسان جنوبی فعال بوده و خرید جو از کشاورزان در استان از 20 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

عصمتی‌پور افزود: امسال پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا را در خراسان جنوبی داریم که هر کیلوگرم کلزار به قیمت 2 هزار و 780 تومان توسط شرکت غله از کشاورزان خریداری می‌شود که برداشت کلزا از اول فروردین ماه آغاز شده و تا شهریور ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606574
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.