به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی صادقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی سال گذشته 3 پروانه بهره‌برداری در بخش معدن برای استخراج موادمعدنی سنگ گرانیت، سنگ آهک و مارن آهکی و یک پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت برای کارخانه سیمان باقران جهت تولید سیمان خاکستری با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن و اشتغال 350 نفر به طور مستقیم در این شهرستان صادر شده است.

وی میزان ذخیره قطعی این معادن را 129 میلیون و 300 هزار تن، میزان استخراج سالیانه را 125 هزار تن و میزان سرمایه‌گذاری را 14 میلیون و 948 هزار ریال اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این معادن زمینه اشتغال 25 نفر فراهم شده است.

مسئول صنعت، معدن و تجارت شهرستان درمیان بیان کرد: از لحاظ تعداد پروانه‌های صادره در بخش معدن نسبت به سال گذشته 50 درصد، میزان سرمایه‌گذاری 253 درصد و اشتغال 92 درصد رشد داشته‌ایم.

صادقی با بیان اینکه با احتساب این پروانه‌ها، تعداد کل پروانه‌های بهره‌برداری معدنی در این شهرستان به 22 فقره افزایش یافته است تصریح کرد: این تعداد پروانه با ذخیره قطعی 198 میلیون و 943 هزار تن، زمینه اشتغال 233 نفر را به طور مستقیم در این شهرستان فراهم آورده است.

وی همچنین از صدور 5 پروانه اکتشاف با مساحتی به میزان 14.64 کیلومترمربع و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بالغ بر هفده میلیارد و 543 میلیون ریال و صدور 5 گواهینامه کشف با میزان ذخیره قطعی 93 میلیون و 489 هزار تن تاکنون در این شهرستان خبر داد.           

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606268
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.