به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محمد کاظم شکر گزار، افزود: تالاب کجی نمکزار در حاشیه یکی از جاده های اصلی ارتباطی کشور که خراسان جنوبی و سایر استان های شمالی را به سیستان و بلوچستان متصل می کند قرار گرفته و همه ساله در ایام نوروز بر تعداد بازدید کنندگان از این تالاب زیبا افزوده می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر بازدید مسافران نوروزی، در سایر ایام سال به ویژه فصول بهار و زمستان نیز بازدیدهای علمی و سیاحتی از این تالاب انجام می شود.
شکرگزار برگزاری جشنواره مجسمه های نمکی که با مشارکت اداره های کل حفاظت محیط زیست و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود را فرصت خوبی برای بازدید علاقه مندان از تالاب کجی نمکزار عنوان و ذکر کرد : این جشنواره امسال در آخر فروردین96 با مشارکت و رقابت هنرمندانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.
خراسان جنوبی، 2 میلیون و 317 هزار و 548 هکتار اراضی ارزشمند زیست محیطی دارد.
این اراضی شامل مناطق حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و مناطق شکار ممنوع است که می تواند مکان های مناسبی برای تفریح ایام نوروز مسافران باشد.
چهار منطقه حفاظت شده شاسکوه در شهرستان های قاینات و زیرکوه، درمیان و سربیشه در شهرستان های درمیان و سربیشه) ،مظفری در شهرستان های فردوس و بشرویه و آرک و گرنگ(شهرستان خوسف) از جمله جاذبه های مناسب برای سفرهای نوروزی است.
همچنین سه پناهگاه حیات وحش، تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان، رباط شور در شهرستان های فردوس و بشرویه و پناهگاه حیات وحش نایبندان شهرستان طبس از دیگر جاذبه هاست که علاقه مندان می توانند از آن بازدید کنند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.