حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: کسانی معتقدند کمال انسان تنها در روح اوست، حتی جسم را مزاحم روح می دانند، همه زندگی شان به مبارزه با مظاهر جسمی است.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال یک مرتاض هندی ممکن است یک شبانه روز را تنها با مصرف هوا سپری کند اما در مقابل این تفکر ، تفکر لیبرالی قرار دارد که معتقد است کمال انسان آزادی کامل در جنبه های حیوانی است.
وی یادآور شد: ایدئولوژی لیبرالی مصداق آیه شریفه « أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ » است یعنی آنها همچون چهارپایان، بلکه گمراه‌ترند.
وی تصریح کرد: خداوند که حکیم مطلق است هم جسم و هم روح را آفریده و اسرار شناخته و ناشناخته در آن قرار داده و انسان را فاعل مختار لحاظ کرده تا خود را استخراج کند و انواع استعداد های مادی و جسمی خود را بروز دهد، آنچه مهم است شرایط و چارچوب بروز این استعداد هاست.
وی تاکید کرد: این وظیفه همه افراد است که بطور عمومی بدن خود را سالم نگه دارد و در علم فقه انسان حتی به اندازه سر سوزنی حق آسیب رساندن به بدن خود را ندارد چون این بدن بصورت امانت از طرف خداوند به او سپرده شده است.
وی بیان کرد: ورزشکار جمهوری اسلامی در صحنه های مختلف ورزشی بیش از آنکه قدرت بدنی خود را به عنوان قهرمان نشان دهد، قدرت روحی ،فکری، عقلانی و اخلاقی را نشان دهد.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: آنچه در بعضی رسانه های کشور از رفتار بعضی ورزشکاران منعکس می شود، رضایت بخش نیست، چون مکتب اسلام نسبت به دیگر مکتب ها امتیاز دارد و حالت غرور و فردمحوری نباید در ورزشکار ما باشد.
عبادی افزود: در گذشته جامعه ما وقتی از پهلوان اسم می بردند، بزرگ منشی، عفو و گذشت برای انسان تداعی می شد و این فرهنگ باید حفظ شود.
همچنین مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: با توجه به نامگذاری سال از طرف مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ،تلاش مدیریت و کارکنان ورزش و جوانان استان، خدمت بیش از پیش به جوانان خواهد بود.
محمد اسماعیل افضل پور افزود: امیدواریم در ایجاد زمینه لازم برای فعالیت جسمی و روحی جوانان در سال 1396 نسبت به گذشته موفق تر باشیم.
*7559*6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.