علی جزندری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 2هزار و 79نفر برای شوراهای روستایی و 256 داوطلب هم برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند.
به گفته وی از مجموع ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 2هزار و 251 نفر مرد و 84نفر زن هستند.
جزندری تعداد زنان داوطلب برای شورای شهر را 25نفر و شمار مردان را 231تن ذکر کرد و یادآور شد: شمار زنان داوطلب در شوراهای روستایی به 59نفر و مردان به 2هزار و 20نفر رسید.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: ثبت نام نامزدهای شوراهای شهر و روستا همزمان با 31 استان از 30اسفند 95شروع شد و تا ششم فروردین 96 ادامه دارد.
جزندری اظهار کرد: با توجه به همزمانی شروع ثبت نام با تعطیلات نوروزی در روزهای باقی مانده(ششم فروردین) شاهد افزایش تعداد داوطلبان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: داوطلبان نگرانی در خصوص مراحل اداری تهیه گواهی عدم سوء پیشینه نداشته باشند چرا که تا زمان صدور این گواهی، فرم خود اظهاری که در این زمینه در محل ثبت نام توسط آنها تکمیل شد و به مسئؤلان ثبت نام ارایه می شود جریان ثبت نام را آسان تر کرده است.
دبیر ستاد انتخابات استان از داوطلبان ثبت نام درخواست کرد با عنایت به مهلت مانده به پایان انتخابات فرایند ثبت نام را به روز آخر موکول نکنند و در روزهای پیش رو با مراجعه به فرمانداری ها و بخشداری ها نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کنند.
به گفته وی داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام به فرمانداری ها و بخشداری های شهر و روستای خود مراجعه کنند.
ارایه اصل شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس سه در چهار جدید، اصل مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهر تا 20 هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت در موقع ثبت نام ضروری است.
توانایی خواندن و نوشتن برای داوطلبان شوراهای روستایی تا 200 خانوار جمعیت و ارایه مدرک تحصیلی دیپلم برای نامزدان روستاهای بالای 200 خانوار جمعیت از دیگر شرایط داوطلبان در این انتخابات است.
ارایه اصل کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرک معتبر مبنی به روشن بودن وضعیت نظام وظیفه برای مردان و ارایه اصل گواهی نداشتن سوء پیشینه برای داوطلبان الزامی است.
جزندری همچنین مشارکت مردم خراسان جنوبی در چهارمین دوره انتخابات شوراها را 82.1 درصد ذکر کرد و گفت: در این انتخابات پنج هزار و 659 نفر داوطلب، ثبت نام کردند که پنج هزار و 150 نفر مربوط به روستاها و 545 نفر مربوط به شهرها بود.
وی ادامه داد: از مجموع ثبت نام شدگان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان، پنج هزار و 473 نفر مرد و 222 نفر زن بودند.
جمعیت خراسان جنوبی بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، 769هزار نفر اعلام شد که از این تعدادد 454هزار(59درصد) نفر جمعیت شهری و 315هزار نفر (41درصد) روستایی هستند.
این استان 151هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و تراکم جمعیت آن در هر کیلومتر مربع 5.1نفر است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.