جواد خامسان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تعداد کل حوادث در این مدت به 103فقره رسید که 71 فقره آن مربوط به حوادث جاده ای بود که 2 نفر در اثر سقوط از کوه های قرقری نیمبلوک شهرستان قاینات و سیلاب مهران کوشک فردوس، جان خود را از دست دادند.
وی اظهار کرد: در طرح نوروزی 518 نفر امدادگر به کارگرفته شدند که در قالب 134 تیم عملیاتی با 124 دستگاه خودرو و 111 امدادگر فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، خامسان از اسکان 137 نفر مسافر از 25 اسفند ماه تاکنون در استان خبر داد و افزود: این در حالی است که در این مدت 38 نفر حادثه دیده توسط تیم های عملیاتی به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت به 16 نفر در محل استقرار نیروهای امدادی- عملیاتی ، خدمات حضوری ارایه شد، افزود: 13 مورد رهاسازی در حوادث مختلف هم از دیگر فعالیت های این جمعیت بوده است.
وی در ادامه از استقرار تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر در جریان سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور دوم فروردین خبر داد و افزود: امیدواریم آنچه به عنوان وظیفه به عهده نیروهای خدمت رسان این جمعیت گذاشته شده رضایت کامل مردم و مسافران نوروزی تامین شده باشد.
خامسان اسفند 95 در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هزار و 850 نفر از امدادگران استان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی 96، در 26 پایگاه ثابت، موقت و سیار فعالیت می کنند.
به گفته وی 22 دستگاه آمبولانس و 11ست امداد و نجات شبانه روزی در ایام نوروز 96، ارایه خدمت خواهند کرد و 24 پایگاه طرح ایمنی سلامت هم عموما در ورودی و خروجی شهرها مستقر خواهند شد.
وی همچنین از استقرار یک فروند بالگرد از پنجم تا 15 فروردین 96 در خراسان جنوبی خبر داد و ابراز امیدورای کرده بود که با تمهیدات انجام شده این بالگرد به صورت دایمی در استان مستقر شود.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن * عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.