به گزارش روزشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت الاسلام منصور هاشمی به استقبال مردم از خیمه های معرفت امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد 46 هزار و 448زایر در بقاع متبرکه استان اسکان داده شدند.
خراسان جنوبی 98 بقعه متبرکه دارد که 500 زایرسرا، 100 چادر و آلاچیق برای اسکان مسافران آماده شده است.
طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.
برپایی خیمه معرفت، غرفه نقاشی کودکان، غرفه مشاوره وقف، غرفه پاسخ گویی به مسایل شرعی و نمایشگاه های مختلف از اقدامات مهم در طرح آرامش بهاری در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه استان است.
هاشمی دیروز(جمعه) گفته بود: موزه وقف استان به عنوان نخستین موزه وقف در کشور، همزمان با تعطیلات نوروزی، پذیرای مسافران و گردشگران در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند است که در سال 1382 افتتاح شد.
وی افزود: در این موزه وقف ‌نامه ‌های خطی قدیمی نوشته شده روی کاغذ، سنگ و پارچه با خط نستعلیق، قرآن ‌های خطی قدیمی، عکس از اماکن مقدسه و مشاهیر بیرجند، سکه‌ها و دست نوشته‌های قدیمی نگهداری می‌شود.
وی ادامه داد: سماورهای زغالی، اتوی زغالی، قهوه‌ جوش، تشت‌ های بزرگ مسی، کاسه و بشقاب‌های قدیمی مربوط به دوره قاجار و صفویه و قرن نوزدهم میلادی از اشیای وقفی این موزه است.
خراسان جنوبی در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد و طول راه های آن بیش از 17هزار کیلومتر است.
این استان با 151هزار کیلومتر مربع مساحت و 769هزار نفر جمعیت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است، فاصله آبادی های آن از یکدیگر زیاد است.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.