سید علی اکبر پرویزی روز شنبه در جلسه شورای اداری استان، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ادامه داد: همه مدیران تمام سعی خود را با توجه به شرایط بد اقتصادی دولت انجام داده اند، اما با وجود محرومیت های موجود در استان هنوز جای خدمت وجود دارد و ما هم برای کمک به این امر تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست.
به گفته وی بسیاری از استان های تازه تاسیس بعضا با مشکل های زیادی مواجه هستند که بر اساس جلسه هایی که به صورت مکرر در تهران با وزیران و رئیس جمهوری برگزار شده امیدواریم بسیاری از مشکل های پیش رو در سال 96 مرتفع شود.
پرویزی تصریح کرد: مدیران دستگاه ها تمامی درخواست های موجود را به وزارتخانه های مربوطه ابلاغ کنند و در صورت هر گونه مشکل در جذب اعتبار، استانداری هم پشتیبانی خواهد کرد تا اعتبارهای جذب شده، به توسعه و پیشرفت اقتصادی این استان بینجامد.
وی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند ماه «روز شهدا » و توصیه به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی، برای ادامه راه شهیدان افزود: با توجه به انتخابات پیش رو در سال 96 تمامی دستگاه ها هر آنچه در توان دارند برای هر چه بهتر برگزار شدن این امر مهم دریغ نکنند.
پرویزی، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم که زمینه ثبت نام تمامی متقاضیان برای نامزدی در این انتخابات فراهم شود و همه کسانی که ایده های جدیدی برای توسعه دارند، به میدان بیایند و در این زمینه به مردم خودشان خدمت کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حدودا باید سه هزار نفر منتخب داشته باشیم اما بی شک باید 2 برابر این تعداد نامزد شوند تا مردم برای انتخاب اصلح تر با مشکل مواجه نشوند.
به گزارش ایرنا، پرویزی اظهار کرد: افرادی که در این انتخابات نامزد می شوند باید سعی کنند درباره آنچه در حوزه اختیار آنهاست با مردم سخن بگویند و شعارهایی ندهند که در حوزه وظیفه آنها نیست زیرا در این صورت مردم را نسبت به خدمتگزارانشان بی اعتماد می کنند.
وی در ادامه از تمامی مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی درخواست کرد که انتخابات پیش رو را با حضور حداکثری و پر رنگ تر از هر سال برگزار کند زیرا این حضور تاثیر های زیادی را در عرصه های ملی و بین المللی خواهد گذاشت.

** آمادگی ستاد مدیریت بحران و خدمات سفر نوروزی برای تسهیل سازی سفر
به گزارش ایرنا ، پرویزی خطاب به ستاد مدیریت بحران و ستاد خدمات سفر نوروزی، تاکید کرد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و سفر مسافران به نقاط مختلف، همه این نهاد ها باید آمادگی لازم را برای تسهیل سازی سفر مسافران به استان را داشته باشند.
وی ادامه داد: متولیان مساجد، ورزشگاه ها و امامزادگان در این مدت باید آمادگی کامل را برای خدمت رسانی به مسافران داشته باشند و تمامی نمازخانه های سطح استان برای رفع مشکل های احتمالی رصد شود و هر گونه مشکلی که مورد رنج مسافران می شود، برطرف شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این ایام، ستاد تنظیم بازار و تمامی دستگاه های نظارتی، به صورت کاملا آماده باش موارد مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند تا مردم در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند.
وی در ادامه از دستگاه های همچون راهنمایی و رانندگی، هلال احمر، اورژانس، راهداری و ... خواست تا از هیچ خدمتی در زمینه تسهیل سازی سفر مسافران در این ایام دریغ نکنند تا همه مسافران در این مدت خاطره خوبی از این استان داشته باشند.

** از هیچ تلاشی برای توسعه اقتصادی استان کوتاهی نشده است
استاندار خراسان جنوبی، گفت: از ابتدای حضورم در این استان سعی شده که از هیچ تلاشی برای توسعه این استان کوتاهی نشود و تمامی پیگیری هایی که منجر به توسعه استان می شد صادقانه به کمک همکاران و دستگاه های متولی انجام شده است.
وی ادامه داد: در 6 ماه گذشته با توجه به تلاش مدیران قبلی استان تسهیلات مربوط به چند پروژه اقتصادی مهم مرتفع شد که در این ارتباط برای پروژه زغال سنگ پرورده طبس 80 میلیون یورو، فولاد قاین 18 میلیون یورو، و پروژه های کک طبس و سیمان باقران هم تسهیلاتی ابلاغ و پرداخت شده که امیدواریم این روند برای سایر پروژه های اقتصادی استان هم ادامه یابد.
وی اظهار کرد: در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی هم اقدام های مفیدی صورت گرفته که در موقعیت مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، پرویزی، در ادامه با اشاره به اقدام های چشمگیر حوزه بهداشت و درمان، در این دولت، عنوان کرد: برخی از پروژه های درمانی همچون بیمارستان فردوس که 11 سال از شروع پروژه آن می گذشت یا اورژانس بیمارستان قاین که سالها رها شده بود از جمله این اقدام ها بود که در پنج ماه گذشته عملیات تکمیلی پروژه و تجهیزات، همزمان انجام شد.
وی همچنین افتتاح بیمارستان رازی بیرجند و سایر پروژه های بهداشتی درمانی را از دیگر اقدام های انجام شده دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: امیدواریم با هماهنگی ها و جلسه هایی که در تهران صورت می گیرد مشکل سایر حوزه های استان هم به همین نحو مرتفع شود.

** سفر رئیس جمهوری به استان بسیاری از مشکلات موجود را حل خواهد کرد
پرویزی با اشاره به اینکه افتتاح پروژه ها بخشی از سفر رئیس جمهوری به استان است، افزود: این در حالی است که بخش اصلی این سفر اجرایی کردن بخشی از مهمترین تصمیم گیری های مربوط به این استان خواهد بود.
به گفته وی در این مدت چندین درخواست مهم از رئیس جمهور صورت گرفته که امیدواریم با حضور ایشان این درخواست ها اجرایی شود زیرا برخی از مشکل های این استان با روند عادی به نتیجه نمی رسد و در این مدت جلسه های زیادی در وزارت کشور برای هماهنگی این سفر انجام شده است.
به گزارش ایرنا استاندار خراسان جنوبی گفت: بحث انتقال آب و راه آهن از مهمترین این درخواست هاست که به مراحل خوبی هم رسیده است و در بحث آب چندین دشت مورد بررسی قرار گرفته و فقط 600 میلیارد ریال برای لوله گذاری آن تخصیص خواهد یافت.
وی ادامه داد: در بحث انتقال آب از دریای عمان هم، انتقال آب شرب به صورت جداگانه پیگیری شد و برای 35 سال آینده که 45 میلیون متر مکعب آب نیاز است قرار شد آب به صورت خرید آب، در بیرجند به ما تحویل شود و در شهرستان های قاینات و زیرکوه هم از طریق پروژه آهنگران استفاده خواهد شد.
وی در توضیح اقدام های انجام شده در حوزه راه، تصریح کرد: در این حوزه اقدام های شایسته ای انجام شده و در جاده قاین - بیرجند هم که به دغدغه بزرگی تبدیل شده به صورت 3 شیفت پیمانکاران فعالیت می کنند که هر چه سریعتر این دغدغه هم از ذهن مسافران پاک شود.
به گفته وی در بخش راه آهن هم قول استفاده از صندوق توسعه ملی از رئیس جمهور گرفته شده که اگر به دنبال صرفا بودجه دولتی باشیم بی شک این پروژه تا 20 سال آینده هم به سر انجام نمی رسد که امیدواریم با حضور رئیس جمهوری در خراسان جنوبی این مشکل هم مرتفع شود.
وی همچنین از توافق ساخت 500 واحد مسکونی روستایی در مناطق محروم توسط آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: حضور بنیاد برکت در پروژه توسعه نهبندان هم یکی دیگر از اقدام های انجام شده است که امیدواریم با حضور پر توان بنیاد برکت هر چه سریعتر خواسته مقام معظم رهبری در این منطقه اجرا شود.
وی در ادامه افزود: در بحث سرمازدگی در حوزه کشاورزی هم تسهیلات 10 ساله با کارمزد چهار درصد در اختیار کشاورزان قرار می گیرد که امیدواریم کمک خوبی در این حوزه به خسارت دیدگان شده باشد.
خراسان جنوبی با 11 شهرستان تابعه و 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215* 6054*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.