محمد فاطمی نسب روز سه شنبه در ستاد راهیان نور درمیان افزود: سهیمه شهرستان 2 دستگاه اتوبوس پیش بینی شده که با توجه به اینکه پنج حوزه مقاومت بسیج داریم، تلاش خواهیم کرد از هر حوزه یک دستگاه اتوبوس اعزام شود.
وی هزینه اعزام هر نفر به راهیان نور را 2 میلیون و 500 هزار ریال ذکر کرد و گفت: با توجه شرایط خشکسالی بر منطقه مردم توان پرداخت این هزینه را ندارند.
وی گفت: در این اردو چهار روزه زائران از مناطق شوش، هویزه، فتح المبین، فکه، دهلاویه و برخی مناطق دیگر بازدید می کنند.
وی ادامه داد: نیاز است برای مناطق محروم با مشارکت خیرین هزینه اعزام به مناطق عملیاتی دفاع مقدس کمتر شود.
وی افزود: افرادی که قصد سفر به راهیان نور با خودروی شخصی را دارند، با دریافت معرفی نامه از پایگاههای بسیج می توانند به مدت سه روز از اسکان رایگان در مناطق عملیاتی استفاده کنند.
به گفته وی نیاز است یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی تامین و یک نفر کمک پرستار این کاروان را همراهی کنند تا در طول سفر بتوانند خدمات مناسب را به زائران ارایه دهند.
وی یادآور شد: برنامه های فرهنگی شامل برگزاری مسابقات کتابخوانی از وصایای شهدا و اقامه نماز جماعت را برای تمامی کاروان ‌های اعزامی به سرزمین نور در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: اردوهای راهیان نور به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی در مقابل تهاجم دشمن ایستاده و اثرگذار بوده است و جبهه دشمن را نیز به هم ریخته است.
وی همچنین از اعزام دو گروه جهادی با 65 نفر در ایام نوروز 96 به مناطق محروم شهرستان خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای امسال سه هزار و 345 جهادگر به مناطق محروم اعزام شده اند.
مدیر کمیته امداد درمیان هم گفت: سال گذشته 40 مددجوی کمیته امداد شهرستان با کمک خیرین به راهیان نور اعزام شدند که تلاش خواهیم کرد امسال نیز 40 نفر اعزام شوند.
احمد بصیری پور ادامه داد: کمیته امداد به هر مددجو یک میلیون ریال برای سفر به راهیان نور پرداخت می کند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 ** 6054 * خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.