حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه امروز بیرجند در مسجد امام حسین(ع) افزود: روحیه انقلاب اسلامی بر ایثار ، اخلاص ، استکبار ستیزی ، طرد پستی ها و رشد جامعه استوار است و اندیشه های انقلاب باید سرزنده باشد.
وی یادآور شد: دشمن تلاش می کند در ابعاد گوناگون فرهنگی،اقتصادی و ... کشور نفوذ کند و استکبار جهانی می خواهد جمهوری اسلامی توان نظامی، موشکی و هسته ای نداشته باشد.
وی تصریح کرد: آمریکا می خواهد ایران از جریان مقاومت و ایثار در دنیا حمایت نکند و قدت برتر منطقه نباشد تا استکبار جهانی بتواند سیاست های استعماری خود در منطقه را پیاده کند.
خطیب جمعه بیرجند اضافه کرد: آمریکا می خواهد،ایران اسلامی موجودیت رژیم کودک کش اسرائیل را به رسمیت بشناسد، اگر ما یکی از این آرمان ها را رها کنیم یعنی بر روی خون پاک هزاران شهید پا گذاشته ایم.
رضایی در ادامه با برشمردن بخشی از توطئه های استکبار علیه نظام و مردم ایران افزود: پادشاه عربستان سعودی به کشورهای شرق آسیا سفر می کند و از آنها درخواست ائتلاف علیه ایران دارد.
وی اظهار کرد: رییس جمهوری آمریکا رسما اعلام کرده است که در خاورمیانه باید ناتوی عربی برای مقابله با ایران ایجاد کرد و خاورمیانه را پر از سلاح کنیم.
وی همچنین در ادامه بحث هفته های قبل در مورد عرفان اسلامی یادآور شد: سی و ششمین منزل عرفان ایثار است، صدیقه طاهره(س) الگوی ایثار است.
وی اظهار کرد: جریان صدیقه طاهره(س) جریان ایثار در برابر استیثار «خودخواهی» است ، جانمایه انقلاب اسلامی ایران برای ساختن انسان ایثارگر است تا زمینه برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) که ایثارگر مطلق است فراهم شود.
وی یادآور شد: در عرفان اسلامی از رابعه عدویه، مریم بصریه، معاذ عدویه، فاطمه نیشابوری و رابعه دختر اسماعیل به عنوان زنان عارف نام می برند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که حضرت صدیقه طاهره(س) بزرگترین بانوی عارف عالم بود، اما متاسفانه در منبرها به تبیین شخصیت اهل بیت(ع) کمتر توجه شده است.
وی تاکید کرد: حضرت فاطمه (س) 18 سال زندگی کرد،اما همین زندگی کوتاه به اندازه همه عالم ارزش دارد.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: گاهی افراد 100 سال زنده اند اما زندگی نمی کنند، گاهی افراد در سن پیری همانند کودکان از دنیا می روند چون حقیقت زندگی را درک نمی کنند.
رضایی افزود: یکی از مفسران بزرگ اهل سنت مقام عرفانی صدیقه طاهره(س) را به ستاره ثریا تشبیه می کند.
وی اظهار کرد: رسول الله (ص) فرمودند حقیقت حضرت فاطمه (س) را انسان ها درک نمی کنند،چون مقام علمی و معنوی ایشان بسیار بالاست.
وی یادآور شد: حضرت فاطمه (س) می فرماید خداوندا وفای مرا برسان، ایشان نگفتند که خدایا مرگ مرا برسان، ایشان به درجه ای رسیده بود که دیگر در عالم مادی دوام نمی آورد.
وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) می فرماید، تلاش کنید یاد مرگ را زیاد کنید اما آرزوی مرگ نکنید مگر به شرط اینکه کاملا پخته شده باشید.
وی اضافه کرد: مومنان عادی فقط در جایی که در زندگی شان رشد و کمال نباشد و چرا گاه شیطان شده باشد و یا زمانی که زمینه شهادت در راه خدا فراهم شود در این دو جا آروزی مرگ می کنند خوب است و گرنه در هیچ صورت نباید آروزی مرگ کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: قرآن به یهودیان می فرماید اگر فکر می کنید به مقام قرب الی الله و ولایت مطلق رسیدید اینجا آرزوی مرگ کنید.
رضایی افزود: از صدیقه طاهر (س) این درس را می آموزیم که کمیت عمر مهم نیست بلکه کیفیت عمر مهم است، تلاش کنیم زندگی واقعی که ما را به خدا برساند داشته باشیم.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.