حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد استان با وی افزود: کمک کردن به ایتام و کسانی که برای معیشت روزمره درمانده اند از دیگر آرمان های امام(ره) از تاسیس این نهاد است.
وی گفت: کمیته امداد یکی از یادگاران امام امت است که در زوایای مختلف خدمات گوناگونی ارایه می کند و بسیار ارزشمند است گاهی از کشورهای خارجی برخی برای نمونه برداری از این نوع خدمات به ایران سفر می کنند.
وی با بیان اینکه تکدی گری و گدایی نباید در جامعه اسلامی باشد، بیان کرد: گداهای حرفه ای با در اختیار داشتن کودکان سبب کاهش حجب و حیا و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می شوند و چهره زشتی در جامعه ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، آقای عبادی اظهار کرد: مردم با سرازیر کردن کمک های خود به افراد نیازمند تلاش کنند تا کمیته امداد با شناختی که از افراد فقیر و نیازمند دارد به موقع و به اندازه همراه با حفظ عزت و احترام به آنها کمک کنند تا گدایی حرفه ای در جامعه ایجاد و گسترش نیابد.
وی با بیان اینکه اهداف و آرمان های کمیته امداد جامع است، افزود: در حال حاضر تنها به بخشی از اهداف این نهاد رسیدیم و با بخشی نیز فاصله داریم.

** مجلس نسبت به بی عدالتی حساسیت بیشتری داشته باشد
وی ادامه داد: مجلس باید نسبت به بی عدالتی هایی که در جامعه وجود دارد، حساسیت بیشتری داشته باشد چرا که پول نصیب ثروتمندان می شود و فقرای جامعه از آن بی نصیب می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی را پابرهنه ها بنا کردند نباید سود آن نصیب مستکبران شود.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند، ورود کالاهای قاچاق و حقوق های نامتعارف را یکی از عوامل ایجاد گدایی در جامعه دانست .
وی با بیان این که دولت، یا چند نهاد نمی تواند پاسخگوی نیاز فقرا و نیازمندان باشد،
ادامه داد: ما مقصر هستیم، با رای خود آنها را انتخاب کردیم، رئیسان قوای سه گانه هر چند وقت جلسه برگزار و با یکدیگر درد دل می کنند در صورتیکه باید ورود پیدا کنند و جلوی مشکلات را بگیرند.
وی بیان کرد: 38 سال بعد از اینکه خون شهدای زیادی برای کشور اهدا شد، هنوز نتوانسته ایم تعداد شهدا را جمع آوری کنیم و هر ساله شاهد حضور شهدای گمنام در اقصی نقاط هستیم پس چطور می توان نسبت به ارزش های نظام بی تفاوت بود.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: برخی دنبال یک حزب خاص، شعار ویژه، گروه خاص، وعده دروغ و غیره هستند، تقصیر از ماست و روز قیامت از ما سئوال خواهد شد.

** برخی کاری با کشور می کنند که بیگانگان نکردند
عبادی تاکید کرد: انگلیس و آمریکا زمانی در ایران همه کاره بودند که با تلاش مردم و دوستداران نظام همه را بیرون کردیم، اکنون اختیار به دست ماست، برخی کارهایی می کنند که حتی بیگانگان با کشور نکردند.
وی گفت: ناکارآمدی مردم به ناکارآمدی نظام گذاشته می شود در صورتیکه کار نظام سیستم است و سیستم قانون اساسی ما بر عدالت است که بعضا اجرا نمی شود و دود آن وارد چشم همه می شود.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.