به گزارش ایرنا، پیکر مطهر 6شهید پس از استقبال به معراج شهدای بیرجند انتقال یافت، و روز پنجشنبه، سوم جمادی الثانی(12اسفند) همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، در میدان شهدای این شهر تشییع خواهد شد.
از مجموع این یادگاران دفاع مقدس، پیکر 2 شهید در دانشگاه صنعتی بیرجند، پیکر 2شهید در دانشکده کشاورزی این شهر و پیکر بقیه شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی فردوس به خاک سپرده خواهد شد.
این شهدا که 17 تا 19 سال داشتند در مناطقی چون دجله، شلمچه و جزیره مجنون در عملیات های والفجر 4، خیبر و کربلای 5 به شهادت رسیدند.
تشییع پیکر این عزیزان همزمان با سی و سومین سالگرد عروجشان در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) انجام می شود.

** شهدا الگوی مناسب برای جوانان
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در حاشیه آیین استقبال از پیکر 6شهید دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شهدا را الگوی بسیار مناسب برای جوانان یاد کرد و گفت: جوانان باید معنویت، ایثار و ولایتمداری این عزیزان را سرلوحه کار خویش قرار دهند زیرا این راه، همان راه رستگاری است.
سرهنگ پاسدار علی قاسمی، افزود: شهدا با خود عطر شهادت و معنویت را به همراه آوردند که باید تلنگری برای همه باشد که آنها در اجرای چه رسالتی جان به جهان آفرین تسلیم کردند.
به گفته وی امروزه یاد و خاطره شهدا باید در بین جوانان و نوجوانان بازگو شود، که استقبال از پیکر شهدا بعد از سالها حرف های زیادی برای گفتن دارند.
وی عنوان کرد: از شهدا باید درس زندگی آموخت زیرا آنها زندگی را در معنویت و ایثار خلاصه کردند که به دنبال آن بودند.
تا روز پنجشنبه،آیین های ویژه ای با حضور قشرهای مختلف مردم در تعدادی از مساجد و حسینیه های بیرجند برای تجدید میثاق مردم همیشه در صحنه این شهرستان با آرمان های شهدا برگزار می شود.
تاکنون مردم خراسان جنوبی میزبانی 120شهید گمنام دفاع مقدس را به خوبی انجام دادند که پیکر آنها در 45 محل به خاک سپرده شد.
خراسان جنوبی در هشت سال دفاع مقدس 2 هزار و 100 شهید تقدیم انقلاب کرد و در حال حاضر چهار هزار و 500 جانباز و 240 آزاده دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.