رجبعلی آهنی روزیکشنبه در کارگاه آموزش باروری سالم ویژه زوج ها جوان شهرستان، افزود: مهمترین ابزار توسعه جامعه نیروی انسانی جوان، سالم و کارآمد است.
به گفته وی امروزه خانواده ها به دلیل شرایط مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تمایلی به فرزند آوری و پذیرش و وجود فرزند دوم و سوم ندارند.
وی ادامه داد: اجرای سیاست های جمعیتی وقتی متناسب با شرایط و موقعیت جامعه شد، مشکل کاهش جمعیت نیز رفع خواهد شد.
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص جمعیت و ابلاغ سیاست های کلی آن از سوی وزیر کشور، اظهارکرد: اجرای این سیاست ها در این شهرستان باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
کارشناس مشاوره هم گفت: یکی از پدیده هایی که هم اکنون جامعه با آن روبه روست، تاخیر در ازدواج جوانان است که این پدیده با مساله تاخیر در فرزندآوری و ایجاد فاصله زیاد میان ازدواج و فرزندآوری همراه شده است.
فاطمه هنری با اشاره به اینکه افزایش نرخ رشد باروری به منظور جلوگیری از ساختار پیری جمعیت ضروری است، گفت: فرهنگ ‌سازی و افزایش دانش جامعه در باره سیاست‌های جمعیتی، جمعیت مطلوب، خانواده و فرزندآوری سالم و صالح از رویکرد سیاسیت های جمعیتی است.
وی افزود: افزایش سن ازدواج، رواج فردگرایی، افزایش طلاق، افزایش شهرنشینی، گرایش زنان به تحصیلات و آموزش عالی و نداشتن امنیت شغلی زنان شاغل، از دلایل اصلی کاهش میزان رشد جمعیت است.
این کارگاه برای 90 نفر از رابطان بانوان و زوج های جوان تحت پوشش نهادهای حمایتی شهرستان برگزارشد.
در همایش ملی پژوهش در توسعه سلامت با محور سلامت سالمندان که سوم اسفند به مدت سه روز با حضور 200 نفر از استادان، اندیشمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور در بیرجند برگزار شد، از گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی به عنوان استان هایی یاد شد که بیشترین سالمند را دارند.
9.5 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند، جمعیت خراسان جنوبی در سرشماری سال 90، 732هزار نفر است و در سرشماری سال 95 جمعیت استان به حدود 780 هزار نفر رسید.
شهرستان درمیان 57 هزار نفر جمعیت دارد و 70 کیلومتر مرز با افغانستان دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.