حسین رمضانی روز یکشنبه در نشستی با رئیس و خبرنگاران ایرنای خراسان جنوبی در بیرجند افزود: استخدام 109 نیروی خبری در حوزه استانهای سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله این اقدامات موثر بوده است.
وی رویکرد دولت تدبیر و امید را در توسعه همه جانبه توصیف و بیان کرد: بر همین اساس باید با تدبیر، فکر، برنامه ریزی دقیق و منسجم اولویتها در نظام اداری مدنظر قرار گیرد.
معاون ایرنا ادامه داد: در چارچوب سیاستهای دولت، حرکت ایرنا نیز در مسیر اصلاح و اثرگذاری تولیدات خبری پیش رفته زیرا اثربخشی فراورده های خبری از سیاستهای مهم کاری ایرنا به عنوان تنها خبرگزاری رسمی کشور است.
وی گفت: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در تداوم این مسیر از جایگاه خبری خود برای بررسی مشکلات، رفع دغدغه های مردم و دستگاههای اجرایی در پی ارائه حداکثر توان و افزایش بهره وری نیروی انسانی است.
رمضانی افزود: به همین منظور خبرنگاران ایرنا به مسائل و نکات منحصربفردی می پردازند که تاکنون کمتر به آنها توجه شده است چنانکه برگزاری نشستهای تخصصی از برنامه های موثر و جاری ایرنا برای تبیین و ارایه راه حل مشکلات است.
وی ادامه داد: ایرنا با مکمل دانستن کمیت و کیفیت اخبار تولیدی از نظر، پیشنهاد و انتقادات همه صاحبنظران، کارشناسان و مسئولان و کارشناسان برای انجام این رسالت بهره می گیرد.
معاون ایرنا فضای مجازی را نیز فرصتی برای انتشار به موقع اخبار دانست که در این مسیر ایرنا می تواند در انعکاس ظرفیتها و رفع نقاط ضعف موثر واقع شود.
مدیرکل اخبار استانهای سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این نشست گفت: در چارچوب سیاستهای اصلاحی دولت، فعالیتهای ایرنا نیز نسبت گذشته متفاوت شده است.
علی حیدری افزود: ایجاد جذابیت، جلوگیری از اضافه نویسی، ارتقای کیفیت و تاکید بیشتر بر صحت اخبار از رویکردهای مهم کاری است.
وی ادامه داد: با رعایت این نکات ایرنا هم اینک بر انتشار هرچه باشتاب تر اخبار از طریق شبکه های مجازی و اطلاع رسانی به روز برای مخاطبان تاکید دارد.
وی یادآور شد: امروز ایرنا تنها به دنبال کمیت اخبار نیست بلکه جذابیت خبر و جذب مخاطب مورد تاکید است.
حیدری با اشاره به جامعیت اخبار همراه با سابقه آن، گفت: باید تلاش کرد تولیدات خبری هدفمند و تاثیر گذار باشد.
به گفته وی سرعت در انتشار اخبار مهم اما صحت مطلب مهمتر است، همچنان که کمیت اخبار مهم، اما کیفیت در اولویت قرار دارد.
7557 * 6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.