در این آیین امام جمعه خوسف، گفت: این شهرستان همواره مهد بزرگان و انسان های بصیری همچون خانواده معظم عبادی و ابن حسام خوسفی و سایر بزرگان بود که این خطه با خوشنامی مورد عنایت مردم ایران است.
حجت الاسلام حامد شاه بیکی، افزود: در بزرگداشت افرادی همچون آیت الله عبادی که همواره همراه نظام و انقلاب بودند باید با یادآوری ارزش های مقدسی که امام راحل(ره) بنیان نهاد و علما متذکر آن ارزش ها بودند، مجالس را زینت داد.
به گفته وی امام خمینی (ره) اسلامی را که از امام حسین (ع) شروع شد در کشور بنیان نهاد که بنیان این ارزش ها زمینه ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را فراهم خواهد کرد و این مکتب مروجانی را نیاز داشت که آیت الله عبادی یکی از اصلی ترین این مروجان بود.
وی ادامه داد: در اوایل انقلاب متحجرینی بودند که مبارزه با محمد رضا پهلوی را حرام می دانستند و متاسفانه عده ای را با خود همراه کرده بودند در این ارتباط مبلغانی همچون عبادی ها زحمت زیادی برای محقق نشدن این مساله در زمان انقلاب در بین مردم متحمل شدند.
وی با اشاره به اینکه لیبرال ها معضل دوم این روند بودند، افزود: این افراد در اوایل انقلاب با شعار آزادی با ظاهری فریبنده قصد حاکمیت بر نظام را داشتند، این افراد هم با تلاش این مجاهدان اسلام و دین، ناکام ماندند.
وی در ادامه مرحوم آیت الله سید مهدی عبادی را عابدی وارسته و مومنی متواضع دانست و یادآور شد: از زندگی این عالمان مجاهد که بی شک سیره زندگی پیامبر و ائمه اطهار را پیش گرفته اند باید الگو گرفت زیرا راه رستگاری در پیدا کردن این راه است.
آیت الله عبادی همزمان با آغاز نهضت امام خمینی(ره) به صف مبارزان پیوست و در صحنه های مختلف انقلاب حاضر بود و در مقابله با عمال ستم شاهی به ویژه در سیستان و بلوچستان و خراسان سهم مهمی داشت.
وی در زمانی که برخی از روحانیون سیاسی توسط عمال ستم شاهی ممنوع المنبر و ممنوع الخروج بودند، به دستور آیت الله خامنه ای به ایراد سخنرانی در مسجد گوهر شاد مشهد پرداخت و زمینه را برای فعالیت دیگر خطبا و سخنرانان در آنجا آماده کرد.
بعد از انقلاب در سال 1359 از طرف امام خمینی (ره ) به امامت جمعه زاهدان و نماینده ایشان در سیستان و بلوچستان منصوب شد.
وی در آن خطه به وحدت شیعه و سنی همت گماشت و به مبارزه با ضد انقلابیون پرداخت.
آن مرحوم در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و سرانجام در سال 1372 از طرف آیت الله خامنه ای به عنوان امام جمعه مشهد منصوب شد و به عنوان نماینده مردم استان خراسان در سومین دوره مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.
وی اسفند 1383 در مسیر بیرجند به مشهد در فیض آباد دچار حادثه رانندگی و به علت شدت جراحت در بیمارستانی در مشهد بستری شد و در حالی که حالش رو به بهبودی بود، در همان بیمارستان دچار حمله قلبی شد و در 69سالگی دار فانی را وداع گفت.
*3215*2047*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.