نفیسه نخعی روزپنجشنبه به مناسبت پنجم اسفند که روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس نامگذاری شد، در جمع جامعه بانوان مهندس استان در بیرجند افزود: از مجموع هزار و 99 نفر مهندس شاغل عضو سازمان یادشده، 224(20.38درصد)نفر زن مهندس شغل دارند.
وی یادآور شد: در بحث نظام مهندسی ساختمان 250 خانم مهندس در هفت گروه تخصصی مهندسی معماری، عمران، برق، مکانیک، شهرسازی و نقشه برداری فعال هستند و در رشته ترافیک بانوی مهندس در استان نداریم.
وی تاکید کرد: در حوزه مهندسی معدن، گرایشهای زمین شناسی، متالوژی، استخراج و نقشه برداری از هزار و پنج نفر اعضای سازمان نظام مهندسی معدن، 288 (28.65درصد) نفر زن هستند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: عملکرد مهندسان زن استان مناسب است و به همین دلیل مشاغل حساس و مدیریتی نسبت به گذشته بیشتر به زنان واگذار می شود.
نخعی افزود: لازمه دست یابی به توسعه همه جانبه و پایدار اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی استفاده از ظرفیت همه آحاد جامعه بویژه بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه است.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی در میان 31 استان کشور تنها استانی است که زن توانمندی در جایگاه معاونت استانداری حضور دارد، افزایش تعداد مدیران کل زن اتفاق خوبی است که در دولت تدبیر و امید در خراسان جنوبی رخ داد.
وی یادآور شد: دغدغه جامعه مهندسان زن استان بحث اشتغال است، فرصت هایی بعد از برجام پیش آمده است و امکان کارآفرینی برای جوانان ایجاد خواهد شد.
وی تاکید کرد: یکی از مطالبات بانوان رعایت عدالت استخدامی است، هرچند اقدامات خوبی در معاونت امور بانوان ریاست جمهوری در این خصوص انجام شده است.
نخعی در ادامه گفت: مشارکت بانوان در انتخابات شورای شهر و روستای سال آینده ضروری است.
در این مراسم 130 نفر بانوان مهندس خراسان جنوبی شرکت داشتند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7559*2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.