علی ناصری روز شنبه در کار گروه بانوان و خانواده شهرستان افزود: آیت الله هاشمی از پیشگامان نهضت اسلامی قبل از انقلاب است و بعد از انقلاب هم موقعیت های بسیار حساسی را در کشور مدیریت کرد.
وی ادامه داد: برنامه محوری و کار با برنامه برای رسیدن به هدف از ویژگی های این بزرگ مرد بود، افرادی چون هاشمی در کنار حضرت امام(ره) با برنامه محوری و آینده نگری پایه های نهضت اسلامی را قبل از سال 1342 ایجاد کردند.
وی یادآور شد: پایه های قیام سال 1342 علیه رژیم ستم شاهی در دهه 1330 با برنامه ریزی حضرت امام خمینی(ره) و یاران با وفای ایشان از جمله آیت الله هاشمی شکل گرفت.
ناصری تصریح کرد: امروز حدود 40 سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی می گذرد ، بخش های مختلف نظام با درون زایی و فعالیت بر مبنای استعداد درون کار خود را پیش می برند.
فرماندار مرکز خراسان جنوبی تاکید کرد: بخش بانوان یک بخش مولد و تاثیرگذار اجتماع است، بانوان سرپرست خانوار یا هنرمند و ... هستند که در عرصه اقتصادی و اجتماعی فعال هستند.
فرماندار بیرجند در ادامه بیان کرد: با برنامه ریزی و برنامه محوری بسیاری از مشکل رفع می شود و باید با همکاری بین بخشی حوزه اشتغال بانوان بیش از پیش فعال شود.
ناصری افزود: آموزش های مورد نیاز مشاغل بانوان پیش بینی شود، اگر آنها آموزش ببینند می توانند وارد بازار کار و استفاده از مهارت خود در بخش اقتصادی شوند.
وی اظهار کرد: باید در نگرش به بحث اشتغال در جامعه تغییر ایجاد شود، بازار بخش کشاورزی از جمله بخش هایی است که ارزش افزوده کمتری دارند به بخش های غیرکشاورزی با ارزش افزوده بیشتر هدایت شود.
وی ادامه داد: فراوری محصول گران قیمت کشاورزی مانند زعفران و زرشک توسعه یابد، بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز در روستاها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: بعضی شرکت ها که تاسیس و با مشکل روبه روند علت این است که قانون مدیریت شرکت را نیاموخته اند.
فرماندار بیرجند یادآور شد: این شرکت ها ابتدا در هزینه تولید خود بیمه، مالیات و ... را محاسبه نمی کردند، وقتی کارگر کار کند باید حق بیمه اش پرداخت شود.
ناصری افزود: اگر شرکت ها هزینه های بیمه، مالیات و ... را محاسبه کنند هیچ وقت با مشکل روبه رو نمی شوند.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.