ادامه مطلب به این شرح است: من همیشه اعتقاد راسخی به کارکرد رسانه ها داشته ام،رسانه ای که مردمی، شفاف، دلسوز و در عین حال گستره ای به تفصیل همه ی قلب ها و دل های مردم داشته باشد، رسانه ای موفق، آینده دار و تضمین شده است.
کارکرد رسانه به ویژه روزنامه که رسانه ای مکتوب، مستند و تأثیرگذار است، در گذر زمان و از لابلای حرکت های تأثیرگذارش شناخته می شود و لذا توقعی هم که از رسانه ای مکتوب در حوزه استانی مطالبه می شود توجه به رویکردهای سازنده و رویدادهای پیش برنده و راه گشاست.
رسانه مکتوب، بلندترین فریاد، رساترین صدا و امین ترین و سریع ترین و صریح ترین مجرا برای انتقال خواسته ها، مطالبه ها و نیازهای مردم به مسئولان است.
چندی پیش روزنامه آوای خراسان جنوبی بنا به رسالت مطبوعاتی همیشگی اش، و توجه دادن مسئولان محترم استانی به بخش کشاورزی به ویژه خسارت های ناشی از خشکسالی و سرمازدگی، به تبیین و شفاف سازی رسالت
مسئولین و مدیران استانی در این خصوص پرداخت.
متعاقب این ماجرا و پس از پیگیری های مکرر و متعدد شخص استاندار محترم و مجموعه همکاران ایشان، هفته گذشته خبر مسرت بخش اختصاص مبلغ یکصد میلیارد تومان برای جبران خسارت های ناشی از سرمازدگی باغات کشاورزی به کشاورزان خراسان جنوبی رسانه ای شد.
تخصیص اعتبار بسیار مهم و در خور توجهی که برای بسیاری از مدیران و کارشناسان غیر قابل باور بود اما شد.
هنوز هم ما معتقدتر از گذشته بر این باوریم که سه ضلع مثلث مردم، مسئولان و رسانه ها، ظرفیت های بسیار زیاد و فراوان تری دارند تا نه تنها امکاناتی در این سطح بلکه بسیار بزرگ تر و مهم تر را نیز کسب کنند.
یک طرف این میدان تلاش موفق، مردمی بودند که اعتباری مناسب برای پر کردن بخشی از حفره زندگی شان از سوی دولت محترم،اندکی دیر، اما بجا و بحق اختصاص یافت، و طرف دیگرش استاندار محترم و مجموعه همکاران پرتلاش ایشان که همت کردند و با امیدواری و تلاش و پیگیری، کار را به نتیجه رساندند.
همتی که در اخذ اعتبار برای بودجه استانی در سال آینده نیز از سوی استاندار محترم به خوبی پیگیری و خبرهای خوبی هم در این زمینه منتشر شد که جای سپاس و قدردانی ویژه دارد.
ما هم به عنوان پل ارتباطی مردم و مسؤولین، و به عنوان رسانه ای که بانی خیر شده و به رسالتش عمل کرده است، خوشحال هستیم.
اما سه نکته مهم، خلاصه همه این مقدمه نسبتاً طولانی ماست: اول آنکه چنین اقدام و تلاشی، میوه شیرین پیوند رسانه، مردم و مسؤولین است که قطعاً هم جای سپاس دارد و هم فضایی برای ادامه و تداوم.
نکته دوم اینکه ما معتقدیم مسئولان، تلاش برای استان را از یاد نبرده اند، اماگاهی زاویه های دید و اولویت سنجی ها بین ما و آنها فرق می کند و رسانه می تواند در این حوزه بازوی توانمند و مشاور امینی برای مدیران باشد.
نکته سوم هم اینکه آوای خراسان جنوبی بنا به رسالت مردمی و رسانه ای خود، حرکت آغاز شده را به صورت جدی ادامه خواهد داد و توقع همراهی و همگامی مسؤولین را دارد.
به طور حتم دست همکاری محکم و فشرده شده میان رسانه ها و مدیران، در پیشگاه چشمان بیدار و دقیق مردم استان، منشأ خیر بوده و توانمند تر از هر چیز برای توسعه و آبادانی استان در مدار صداقت و شفافیت حرکت خواهد کرد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7559*2047*تنظیم کننده-امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.