بخشدار مرکزی درمیان در این نشست افزود: امروزه روستاها به عنوان کانون‌های مورد هدف مافیای موادمخدر به دلیل ناآگاهی، عدم مهارت‌های خود کنترلی و وجود باورهای غلط در معرض آسیب و گرایش به مواد مخدر قرار دارند.
به گفته وی توانمندسازی و آموزش دهیاران به عنوان حلقه واسطه بین دولت و روستاییان و به عنوان سفیران مواد مخدر از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
وی اظهار کرد: سیاست کلی دولت و وزارت کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن این پدیده اجتماعی است.
وی از دهیاران خواست به عنوان سفیران مواد مخدر با توجه به اهمیت موضوع با تمام ظرفیت و توان خود برای کاهش این پدیده شوم قدم بدارند تا شاهد برگشت افراد آسیب دیده به کانون گرم خانواده باشیم.
به گزارش ایرنا، صفایی عنوان کرد: از آنجا که دامنه شوم اعتیاد و مصرف مواد مخدر به مناطق روستایی نفوذ کرده باید برای مبارزه با این پدیده در روستاها به عنوان مراکز مولد تولیدی و اقتصادی جامعه برنامه ریزی های جدی انجام گیرد.
وی عواملی همچون محرومیت، بیکاری، نبودن تفریحات سالم، دسترسی آسان به مواد مخدر و افزایش ارتباط با افراد معتاد را از عمده ترین دلایل گرایش جوانان در روستاها به مصرف مواد مخدر ذکر کرد.
وی یادآورشد: در آسیب های اجتماعی نباید تنها به صورت تک بعدی به مساله نگاه کرد چرا که عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و محیطی در اعتیاد به هم پیوسته هستند و در مبارزه با این معضل باید همه ابعاد را در نظر گرفت.
اسدیه مرکز شهرستان 57هزار نفری درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 *2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.