در ادامه این یادداشت به قلم مرتضی رزم آرا، آمده است: اولین شرط داشتن جامعه ای سالم و پویا سلامت و پایداری خانواده است.
وی ادامه داد: اهداف خانواده و اقتضای تاسیس آن ایجاب می کند که پایه گذاران آن یعنی زن و شوهر در تحکیم و پایداری این بنا نهایت سعی خود را داشته باشند و با همان انگیزه ای که برای تشکیل آن اقدام کرده اند، بر دوام و پایداری آن اصرار ورزند تا وحدت و پویایی این نهاد مقدس تا پایان حفظ شود.
به گفته وی اسلام با تشویق به تشکیل خانواده که بهترین وسیله برای حفظ عفت عمومی است به ندای فطرت پاسخ مثبت می دهد و علاوه بر اینکه به آرامش جسمی در زندگی زناشویی توجه دارد،آرامش روحی، اخلاقی و فکری آدم را در سایه پیوند ازدواج تامین می سازد.
ادامه یادداشت به این شرح است: تاکنون کسی نتوانسته است در روابط زن و مرد چیزی بهتر از ازدواج ابداع کند، ازدواجی که زمینه ساز انسانیت و پیش درآمدی برای رسیدن به مقاصد عالی است و میان انگیزه جنسی و عشق و سعادت فرزندان حاصل از آن، پیوند برقرار می کند.
اگر امروزه ما شاهد آن هستیم که در عصر ما پیوندهای زناشویی آنقدر سست و بی دوام و نا پایدار شده است که در برابر حوادث بی ارزش و کوچک به آسانی از هم می پاشد، به این علت است که در اینگونه ازدواج ها به واقعیت های زندگی توجه نمی شود و این پیوندها به دنبال یک سلسله رویاها و افکار کودکانه و تصورات خام بسته می شود.
طبیعتا پیوند دختر و پسر امروز دیگر از نوع ظرف و مظروف نیست، بلکه مانند پیوند دو گیاه است که با صبر و گذر زمان حاصل می شود.
هیچ کس انتظار ندارد در همان روز یا هفته اول دو شمعدانی، به یکدیگر پیوند بخورند، قطعا برای پیوند خوردن دو شاخه باید زمان مشخصی سپری شود، علاوه بر آن باید نوار محافظی به دور این دوشاخه پیچیده شود تا نگذارد قبل از وقوع پیوند، این دوشاخه از هم فاصله بگیرند.
نوار محافظ پیوند زناشویی، عشق و علاقه است.
اگر زن و شوهری صبوری نکنند و این نوار را قبل از زمان مقرر بازکنند، دیگر پیوند محکم و پایداری نخواهند داشت.
اما اگر چندین سال از زندگی مشترک آن دو بگذرد و به یکدیگر انس بگیرند به خصوص وقتی پای فرزند اول نیز به میان بیاید خیلی از مشکلات خانوادگی رفع می شود.
حضرت عیسی (ع) می فرمایند” شما به آنچه دوست دارید، نخواهید رسید، مگر با صبر در برابر آنچه ناخوش می دارید.” لذا در مورد زندگی مشترک، صبر در حل مشکلات، عامل کارآمدی است.
تحقیقات نشان داده است که اغلب مشکلات زندگی مشترک مربوط به چند سال اول آن است.
چنانچه در این ایام زوج های جوان مشکلات را صبورانه تاب آورند و با مهارت و تمرین، این صبوری به یک توانایی تبدیل شود، قادر خواهند بود مبنای خوشبختی را تا ثریا بالا ببرند بی آنکه بیم از فروریختن آن داشته باشند.
البته باید مصادیقی که صبر بر آن جایز است را بشناسیم و بعد نسبت به آن ها صبور باشیم.
همه زن و شوهرها با هم اختلاف نظر و سلیقه و گاه هم دعوا دارند اما مهمترین اصل در زندگی چگونگی مواجه شدن با مشکلات است.
این شما هستید که انتخاب می کنید؛ می توانید ازدواج نکنید، می توانید از همسرتان جدا شوید و تنها زندگی کنید و یا می توانید با گل واژه صبر از موانع مختلف، گذشته و به ساحل آرامش برسید و مطمئن باشید که پس از هر سربالایی، یک سرازیری هم وجود دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.