به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی صبح پنج‌شنبه در نشست خبری به مناسب روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار کرد: از اواسط اسفند ماه به واسطه شیوع کرونا تمامی برنامه‌های حضوری آموزشی جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی کنسل شد.

معاون آموزشی جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در زمینه تولید محتوا پیرامون شیوع کرونا تاکنون ۲۵ پوستر و پمفلت و هفت موشن‌گرافی با استفاده از ظرفیت اعضای جمعیت هلال احمر استان تولید شده است.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و انتشار محتواهای تولید شده هلال احمر خراسان‌جنوبی در شبکه‌های اجتماعی ادامه‌داد: از ابتدای شیوع کرونا تا سیزدهم اردیبهشت ماه دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این محتواها بازدید داشتند.

وی بیان کرد: همچنین هزار و ۱۴۷ نفر از طریق سامانه‌های مربوطه آموزش‌های غیر حضوری مرتبط با بحث کرونا را فراگرفته و گواهینامه آموزش پیشگیری از ویروس کرونا برای آنان صادر شد.

معاون آموزشی جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به کلیت برنامه‌های آموزشی سال گذشته جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه آموزش‌های همگانی ۳۲۳ هزار مورد پیام آموزشی در راستای حساس‌سازی جامعه نشر یافت.

حسینی با بیان اینکه در زمینه آموزش‌های عمومی کمک‌های اولیه در سال گذشته ۲۶۸ دوره برگزار شده است، اظهار کرد: در این دوره‌ها ۶ هزار و ۲۰۸ نفر آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

وی بیان‌کرد: در زمینه آموزش‌های تخصصی هلال احمر نیز در سال ۹۸ تعداد ۵۵ دوره آموزشی برگزار و هزار و ۴۳۲ نفر از این دوره‌ها بهره مند شدند.

معاون آموزشی جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه گذراندن دوره آمادگی در برابر مخاطرات جهت ورود به هر برنامه امداد الزامی است، ادامه داد: تاکنون در این زمینه ۸۹ دوره برگزار شده و دو هزار و ۴۱۱ نفر از عموم مردم و به طور کلی دو هزار و ۸۶۰ نفر این دوره را گذرانده‌اند.

حسینی با بیان اینکه یکی از اقدامات هلال احمر از ابتدای شیوع کرونا بحث تب سنجی و غربالگری بود، گفت: در مجموع در خراسان‌جنوبی ۲۷۶ هزار ۵۱۰ غربالگری شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.