محمدرضا رضایی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افزود: ۲ پایگاه در شهرستان طبس، ۲ پایگاه در شهرستان نهبندان و یک پایگاه در شهرستان بشرویه خواهد بود.

وی گفت: هلال احمر در قالب جمعیت اداره می‌شود و هر فردی با هر جنسیت و تفکراتی می‌تواند فعالیت کند لذا فلسفه وجودی هلال احمر ارایه خدمات و امکانات در زمان حادثه است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی آموزش را مهمترین رکن این جمعیت دانست و اظهار داشت: اگر بتوانیم آموزش‌های عمومی و تخصصی را به جامعه هدف ارایه کنیم، اقدام بزرگی صورت گرفته و تکیه در سال ۹۹ بر آموزش خودامدادی است.

وی گفت: خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان حادثه‌خیز کشور است که هر ۱۰ سال زلزله‌های بالای هفت ریشتر را تجربه کرده و نگاه در این دوره تصمیم‌گیری مدیریتی بر آموزش و خودامدادی است.

رضایی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا جمعیت هلال احمر در غربالگری و تب سنجی فعال بود که در این مدت ۲۷۶ هزار و ۵۱۰ نفر در مبادی ورودی استان تست سلامت شدند.

وی گفت: شیوع کرونا از لحاظ معیشتی تعداد زیادی از خانوارهای استان را تحت تاثیر قرار داده که برای کاهش آلام نیازمندان در این مدت هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی از توزیع هزار بسته غذایی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر خبر داد و افزود: این بسته‌ها به زودی در شهرستان‌ها بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی اهدای خون، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و استاندار، غبارروبی مزار شهدا، توزیع اقلام بهداشتی توسط داوطلبان در ۱۰ شهرستان استان، مراسم غمگساری از خانواده‌های جانباختگان و تقدیر از حافظان سلامت را از مهمترین برنامه‌های هلال احمر به مناسبت روز صلیب سرخ عنوان کرد.

وی رونمایی از پروژه‌های داوطلبی کارآفرینی شعب بیرجند با فعالیت‌های حوله‌بافی و پرورش شترمرغ، رونمایی از تفاهم نامه آموزش امدادی عشایران استان، تقدیر از کادر پزشکی و پرستاران و رژه موتوری را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد.

رضایی افزود: با توجه به اینکه در تمامی شهرستان‌های استان جمعیت هلال احمر وجود دارد ۲۳ پایگاه امداد و نجات نیز در سطح جاده‌های مواصلاتی استان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۷۱۱ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط شرکت در مجامع انتخابات هلال احمر هستند گفت: در حال حاضر تعداد افراد بررسی شده و در یک هفته گذشته ثبت‌نام برای افراد انجام شده است.

وی به انتخابات جمعیت هلال احمر برای تشکیل مجامع شهرستانی اشاره کرد و افزود: انتخابات جمعیت هلال احمر برای تشکیل مجامع شهرستانی ۲۳ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

هشتم می (۱۸ اردیبهشت) روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.