به گزارش خبرنگار مهر، فائزه موهبتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط جوانان هلال احمر خراسان‌جنوبی از زمان شیوع کرونا اظهار کرد: برخی از این طرح‌ها در قالب طرح ملی خدمات بشر دوستانه انجام گرفته است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه طرح ملی خدمات بشر دوستانه از ۲۵ اسفندماه شروع و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه داشت، بیان کرد: این طرح در هشت محور اعم پویش ملی لبخند با خانواده، پویش ملی هلال آماده و جشنواره فیلم و عکس و جشنواره خاطره‌نویسی، جشنواره نقاشی، طرح ملی آوای وطن و قصه‌گویی تلفنی برگزار شد.

وی با اشاره مشارکت بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر در پویش‌های «لبخند با خانواده» و «هلال آماده» بیان‌کرد: این پویش‌ها با هدف ایجاد انگیزه، امید و نشاط، در بستر فضای مجازی از عموم مردم دعوت شد تا در این پویش‌ها شرکت کنند.

وی بیان‌کرد: در راستای ایجاد یک جامعه شاد و امیدوار اعضای جوان جمعیت هلال احمر در «پویش هلال آماده» عکسی از فعالیت‌های خود در راستای مبارزه با کرونا در فضای مجازی منتشر کرده و همچنین مردم را به «پویش لبخند با خانواده» با ارسال یک عکس همراه با لبخند به ایجاد انگیزه و امیدواری در این روزها دعوت شدند که بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر در این پویش‌ها مشارکت داشتند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح غمگساران جوان و شرایط متفاوت تدفین قربانیان بیماری کوید ۱۹ گفت: در این طرح اعضای تیم سحر (سامانه حمایت‌های روانی) در راستای آرامش بخشی به خانواده این متوفیان با آنان گفت‌وگو و اقدام به تسلی خاطر افراد مصیبت دیده می‌کنند.

موهبتی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ خانواده متوفی ناشی از کرونا تحت حمایت روانی جوانان هلال احمر خراسان جنوبی قرار گرفتند، عنوان کرد: همچنین به یاد متوفیان ناشی از کرونا اعضای جوانان جمعیت هلال احمر بیش از ۴۰ نهال در استان کاشته‌اند.

وی بیان‌کرد: ضدعفونی کردن معابر با همت ۳۲۰ نفر از اعضای جوان هلال و توزیع هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی از دیگر اقدامات اعضای جوان جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع کرونا بوده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین ۷۰ نفر از اعضای جوان کانون‌های روستایی و جوانان در کارگاه‌های تولید ماسک در بیرجند، خوسف، قائن و طبس در امر تولید و توزیع با دیگر اعضای داوطلب هلال احمر همکاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه به دلیل قرنطینه در روزهای کرونایی کودکان بیشتر در خانه‌ها و در کنار خانواده‌ها حضور داشتند، گفت: با شرکت بیش از ۸۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان استان در جشنواره «دنیای رنگی من» تلاش شد تا علاوه بر فرهنگ سازی و ایجاد شور و نشاط در میان کودکان، به خانواده‌ها برای غنی کردن اوقات فراغت فرزندان کمک شود.

موهبتی یادآور شد: همچنین ۳۰ روستای خراسان‌جنوبی با مشارکت ۳۷۰ نفر از اعضای جوان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضدعفونی شد.

وی با اشاره به طرح غربالگری که از نهم اسفند تا ۱۶ فروردین ماه در ورودی‌های شهرها ادامه داشت، گفت: در این طرح نیز ۶۹۸ نفر از جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر حضور داشتند و همچنین به ۴۳ هزار و ۸۶۱ نفر نیز آموزش‌های لازم برای پیشگیری از کرونا داده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1425108
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.