به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در نشست بررسی دریافت گزارش اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در سال ۹۸، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) افزود: گاهی اوقات از ناحیه بعضی از مردم سئوالاتی می‌شود که می طلبد مرجع اصلی پاسخ آن را بدهد.

وی اظهار داشت: همچنان که در جلسات قبل نیز به مسوولان یادآور شده‌ام باز هم می‌گویم که مسئله و اموال وقف با دیگر اموال متفاوت است و مسوولان محترم ضمن زحماتی که می‌کشند باید بر مسئله وقف حساس باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آرمان‌های جامعه، دین و انقلاب ما در بحث‌های علمی، فقهی و فلسفی، در واقع پیام اسلام و نبوت است.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به احراز مالکیت بعضی از موارد وقف، مراجعاتی به مقامات حقوقی و قضایی است که بعضی حکم داده و بعضی دیگر حکم نداده‌اند و در جلسات موردی نیز بعضی گزارشات حتی از حوزه‌های شهرستانی مشاهده می‌شود که رغبه‌های خیلی پردرآمدی در تصرف دیگران است.

امام جمعه بیرجند افزود: در مسئله وقف باید دقیق باشید زیرا مسئله مهمی است چون بر مالکیت فردی توقف کرده که آن فرد ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ سال قبل با عرق جبینش به بار آورده و از گلوی فرزندانش گرفته و وقف کرده است لذا مسئولیت خاص و ویژه ای است که امروز بر گردن شما نهاده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.