به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان در این پیام اظهار داشت: نهم اردیبهشت ماه، نشانی از سال‌ها فعالیت مستمر شوراهای اسلامی شهر و روستا در نقاط مختلف ایران اسلامی، ترجمان اراده جمعی مردم در عرصه سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در راستای اعتلای مردم‌سالاری دینی بر مبنای آیه شریفه «و امرهم شوری بینهم» است.

وی افزود: روزی که در تقویم تاریخی ایران زمین به «روز شوراها» مزین شده و تداعی ارزشمندی در گرامیداشت و پاسداشت تلاش‌های بی‌شایبه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور است.

معتمدیان در این پیام گفت: بدون شک همراهی، حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عامل اساسی در استمرار آن بوده است و شوراها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشات گرفته از آرای مردم می‌توانند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد میهن اسلامی‌مان داشته باشند.

وی یادآور شد: «شورا» که بر آمده از خواست و اراده مردم است، زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و طی چندین دوره فعالیت، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه های اجتماعی و تخصصی که پیدا کرده جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری، مدیریت شهری و خدمت‌رسانی به جامعه به‌دست آورده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در سالی که طبق فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، «جهش تولید» نامگذاری شده است، شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از هر زمان دیگر با اقدامات سازنده و اثرگذار در جهت تقویت و افزایش تولید و دستیابی به افق متعالی در حوزه اقتصاد مقاومتی، گام‌هایی مهم بر خواهند داشت.

معتمدیان ضمن تبریک روز شوراها به تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خراسان جنوبی، توفیق روزافزون تلاشگران خدمتگزاری به مردم متدین و شریف استان را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) از درگاه ایزد منان مسئلت داشت.

نهم اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز شورا نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.