به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در پیام حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی به ‌مناسبت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی "نور ۱" آمده است: بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرِینَ‌

وی افزود: پنجم اردیبهشت، روزی است که خداوند متعال نیرنگ شوم دشمنان اسلام و انقلاب را به خودشان برگرداند. طوفان شن که به منزله سنگ‌های سجیل مرغان ابابیل بود، دشمنان را چون برگ‌های خرد شده بر زمین افکند و صاحبان بینش و بصیرت و ایمان، امدادهای غیبی و اعجاز الهی را در عرصه خاک متجلی دیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: گرگان روزگار و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از یاد برده بودند که میهن عزیز اسلامی ایران جایگاه‌ اسلام‌ و قرآن‌، خانه‌ خاندان‌ عصمت‌ و طهارت‌ علیهم‌ السلام‌ و منزلگاه‌ عاشقان‌ کربلا و نجف‌ است؛ روزی که آمریکا دست به کار شد و به صورت نظامی در طبس لشکر پیاده کرد به امر خدای قادر توطئه آنان به مفتضحانه‌ترین شکل آن شکست‌ خورده و رسوائی بزرگی را برای ایادی استکبار بجای گذاشت.

وی گفت: به خواست خداوند بزرگ، با تدابیر حکیمانه امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، جبهه‌های مبارزه با کفر و طاغوت روزبه‌روز گسترده‌تر، عمیق‌تر و مستحکم‌تر از گذشته و امروز پرچم اقتدار انقلاب اسلامی در دنیا برافراشته است.

امام جمعه بیرجند افزود: الحمدالله در آستانه این روز بزرگ (پنجم اردیبهشت ماه) شاهد پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره نظامی "نور ۱" توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم؛ این دستاورد بزرگ که برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران کسب شده، سیلی بزرگ دیگری بر پیکره دشمنان و افتخاری ارزشمند برای دوستداران انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت واقعه شکست استکبار جهانی در صحرای طبس و همچنین پاسداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید محمد منتظر قائم، موفقیت غرورآفرین سپاه پاسداران در عرصه صنعت فضای کشور را به محضر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله تعالی)، فرماندهان نیروهای مسلح، نخبگان نیروی فضای سپاه عزیز و ملت شریف ایران اسلامی تبریک می‌گویم. توفیق روزافزون نیروهای مومن، انقلابی و متعهد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه‌ی حوزه‌ها به‌خصوص حوزه فضایی را از درگاه ایزدمنان خواستارم.

شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس پنجم اردییهشت ماه ۱۳۵۹ روی داد. 

هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسوولان کشوری و استانی در محل حادثه برگزار و یاد شهید محمد منتظر قائم نخستین فرمانده سپاه استان یزد که در این محل به شهادت رسید، گرامی داشته می‌شود. 

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس به یزد قرار دارد که آمریکایی‌ها با ورود به این منطقه قصد آزادی گروگان‌های خود را در تهران داشتند ولی چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی آنها بر اثر وقوع توفان شن و امدادهای الهی از بین رفت و دچار شکست سختی شدند. 

شهر طبس مرکز این شهرستان در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.