محمدرحیم شهریاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر آمار بیماران شناسایی شده مربوط به بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند است و سایر شهرستان‌های استان هم همکاری لازم را در این مدت داشته‌اند.

وی گفت: با شناسایی بیماران به هر بیمار مبتلا به کرونا کمک ۳۰۰ هزار تومانی و به خانواده بیمار فوت شده بر اثر این بیماری نیز ۵۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر کمک مومنانه، یک هزار و ۱۷۴ بسته غذایی به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند در سطح استان توزیع می‌شود.

وی افزود: این سبدها بین کسانی توزیع خواهد شد که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و در این مدت بیماری کرونا به نوعی کسب و کار خود را از دست داده‌اند و یا کسب و کار آنها آسیب دیده است.

شهریاری گفت: با شیوع ویروس کرونا مشکلات معیشتی بسیاری از خانواده‌ها را با مشکل مواجه کرد که مهمترین آنها خانواده‌های درگیر با این ویروس بودند.

وی یادآور شد: در این مدت به کمک مردم و تهیه چهار هزار بسته اقلام بهداشتی این بسته‌ها بین بیماران خاص استان توزیع شد و مقداری در حال توزیع است.

وی ادامه داد: این بسته‌ها شامل ماسک، ژل ضدعفونی کننده و جعبه کمک‌های اولیه است.

شهریاری با بیان اینکه برای تامین معیشت خانواده‌های نیازمند استان در ماه مبارک رمضان در قالب طرح دست یار نیز هلال احمر اقدام به جلب مشارکت‌های مردمی کرده است گفت: هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری # ۵۶ * ۱۱۲ * و یا واریز به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۲۲۲۳۱۵۶ به نام جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نزد بانک ملت در این امر خیرخواهانه سهیم شوند.

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها سبب مشکلات معیشتی در بسیاری از خانواده‌ها شده است که نه تنها سازمان‌ها و نهادها را به تلاش در زمینه کاهش آلام واداشته بلکه مردم خراسان جنوبی هم در این زمینه همچون گذشته پیشگام شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.