به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن شجاعی نسب روز سه‌شنبه اظهار داشت: طبق یک سنت دیرین مردم خراسان‌ جنوبی هر سال روز قبل از نیمه شعبان و در روز موسوم به برات بر مزار عزیزان درگذشته حاضر می‌شوند و با توزیع نذورات و خیرات یاد آنان را گرامی می‌دارند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود که مردم از حضور در آرامستان‌ها و توزیع هر نوع نذری خودداری کنند.

وی افزود: برابر مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و ستاد ملی مقابله با این ویروس منحوس، برگزاری هر گونه مراسم یا تجمعات در روزهای پیش رو و از جمله در روز "برات" ممنوع خواهد بود و به شهروندان توصیه می‌کنیم با توجه به بسته بودن مسیرها و محدودیت تردد در آرامستان‌های سطح استان، همچون گذشته با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: شهروندانی که نسبت به طرح فاصله گذاری گذاری اجتماعی کم‌توجهی کنند و با ترددهای غیرضروری در روز برات، موجب ازدحام جمعیت شوند برابر قانون با آنان رفتار خواهد شد و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه و خودرو آنان نیز به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

وی با بیان اینکه برپایی هر گونه ایستگاه صلواتی یا پخش نذورات ممنوع خواهد بود خاطرنشان کرد: توصیه متولیان امر به همه مردم عزیز خراسان‌ جنوبی، عدم حضور در آرامستان‌ها و همچنین توزیع نذورات خود از طریق روش‌های غیرحضوری و الکترونیکی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.