به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در نشست ستاد استانی بیماری کرونا با تاکید بر کنترل دقیق شرایط افراد مبتلا به کرونا و اطرافیان آنها اظهار داشت: رسیدگی دقیق به وضعیت بیماران و کنترل شرایط اطرافیان آنها در مهار بیماری و پیشگیری از شیوع آن تاثیر بسزایی دارد.

وی موضوع گندزدایی معابر، جایگاه‌های سوخت، ایستگاه‌های اتوبوس، عابربانک‌ها و سایر اماکن را اصل مهمی برشمرد و تاکید کرد: گروه‌های مردمی که به صورت خودجوش در این زمینه مشارکت دارند، باید آموزش‌های لازم را ببینند و پروتکل‌های بهداشتی را بدانند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین تجهیزات و امکانات بهداشتی برای این افراد باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

انسجام دستگاه‌ها در مدیریت بحران کرونا

معتمدیان بر انسجام دستگاه‌های اجرایی استان در مدیریت بحران کرونا تاکید کرد و گفت: نظم و انضباط و هم‌افزایی دستگاه‌ها در مدیریت شرایط موجود، تاثیر خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تمامی تصمیمات ستاد استان در راستای مصوبات ستاد ملی مدیریت کروناست تصریح کرد: مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا لازم الاجراست.

مسوولان کمیته‌های ذیل ستاد هم در ابتدای جلسه به تشریح اقدامات انجام شده پرداختند.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی با افزایش ۱۲ مورد مثبت جدید در ۲۴ ساعت گذشته امروز (چهارشنبه) به ۱۴۰ نفر رسید.

ویروس کرونا تاکنون ۱۳ فوتی در خراسان جنوبی داشته است و ۱۰ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان درگیر با کرونا شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.