رضا سلم آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: هرساله در هفته احسان و نیکوکاری سه روز نمادین اعم از جشن ملی، جشن محبت و جشن فرشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی پایگاه‌های امداد امام (ره) در سطح شهر و پایگاه‌های نیکوکاری در مصلی‌های نماز جمعه از جمله راه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی در راستای جشن نیکوکاری است، افزود: در سال جاری به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، پایگاه‌های نیکوکاری طی هفته احسان در سطح استان برپا نمی‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: مردم از طریق مراجعه حضوری و غیر حضوری به کمیته امداد امکان پرداخت کمک‌های مردمی وجود دارد.

۲۶ خدمت الکترونیکی شد

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی از طریق گرفتن کد #۰۵۶*۱*۸۸۷۷* می‌توانند کمک‌های خود در قالب جشن نیکوکاری را به مددجویان کمیته امداد اهدا کنند، گفت: سامانه نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷۷ و اپلیکیشن سنا هم آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین شماره حساب ۰۱۰۲۱۰۲۲۸۹۱۰۰ بانک صادرات مرکزی در بیرجند برای دریافت کمک‌های مردمی آماده است.

سلم آبادی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از ویروس کرونا بیان کرد: در این راستا ۲۶ خدمت پر مراجعه الکترونی شده و شهروندان و مددجویان کمیته امداد می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی e.emdad.ir و درج کد ملی و شماره شناسنامه، وارد سامانه شده و از این خدمات بهره مند شوند.

جمع آوری ۵۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی

سلم آبادی با اشاره به کمک‌های مردمی در ۱۱ ماه سال جاری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده است.

وی از وجود بیش از ۴۵ هزار خانوار تحت حمایت امداد خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این میزان کمک به ازای هر نفر چهار هزار تومان و به ازای هر خانوار ۱۰۰ هزار تومان در ماه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی، سهم صدقات از این رقم را چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: همچنین سهم کمک‌های مردم در بخش فرزندان ایتام و محسنین ۱۵ میلیارد تومان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: زکات واجب و مستحبی امسال چهار میلیارد و ۲۵ میلیون تومان بوده که هفت درصد مجموعه کمک‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.