محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به محلات عشایری زیرکوه افزود: با وجود تمامی مشکلات کشور از جمله تحریم‌ها و کمبودهای مالی، اعتقاد داریم خدمات در حوزه عشایر باید افزایش و کمبودها را رفع شود.

وی بیان کرد: خدا را شاکرم امروز توفیق پیدا کردیم در جمع عشایر دلاور زیرکوه حضور پیدا کنیم عشایری که اگر امنیتی وجود دارد حاصل حضور آنان در مرزها و وفاداری‌شان به آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در ۴۱ سال گذشته با رویکرد نظام جمهوری اسلامی، اقدامات بزرگ و شایسته‌ای در جهت توجه به روستائیان و عشایر در سراسر کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین خدمات قابل توجهی در زمینه زیرساخت‌ها و تامین نیازهای اولیه مردم از قبیل جاده، آب، برق، گاز، خدمات بهداشتی و آموزشی و سایر در مناطق روستایی و عشایری انجام شده است.

معتمدیان با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی خدمات زیادی در دولت‌های مختلف انجام شده است ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم نیز نگاه ویژه‌ای به روستاییان و عشایر استان داشته است که شاهد رونق کسب و کار عشایر شده است.

وی از افزایش ۳۵ هزار تن تولید گوشت قرمز در کشور خبر داد و ادامه داد: همچنین افزایش تولید سایر محصولات لبنی از جمله شیر، صنایع دستی، حمایت‌ از شرکت‎های تعاونی، اتحادیه‌های مرزی، جمعیت تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر از دیگر اقدامات است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی به ۴۰ محله عشایری زیرکوه تصریح کرد: در سال‌های گذشته در مناطق کویری، آبرسانی با تانکر و به صورت سیار انجام می‌شد.

وی ادامه داد: امروز با حمایت و سیاست‌های دولت، سازمان امور عشایر و تلاش‌های استانی، شاهد افتتاح این پروژه بزرگ هستیم و امید است با افتتاح این پروژه، همه محلات عشایری بتوانند از آب باکیفیت و سالم بهره‌مند شوند.

معتمدیان اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های مربوطه ایجاد زیرساخت‌های مناطق عشایری، ساماندهی وضعیت جاده‌ها، تامین برق مورد نیاز و توانمندسازی عشایر در زمینه افزایش تولید بتوانیم به وظیفه خود در قبال جامعه عشایری استان عمل کنیم.

وی ادامه داد: جامعه عشایر خراسان جنوبی نه تنها سربار کشور نیستند که کاملا خودکفا بوده همچنین جامعه‌ای مولد و تاثیرگذار در اقتصاد استان و کشور هستند که تلاش داریم با بسیج امکانات در مجموعه استان، خدمات شایسته‌ای به عشایر ارائه دهیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حوزه آموزش، ۵۸ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در تمامی محلات عشایر و روستایی استان حذف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمنیه توزیع پنل‌های خورشیدی و ایجاد شغل برای عشایر نیز ۱۰ هزار پنل خورشیدی با یارانه‌ای که از سوی دولت پرداخت خواهد شد، ۵۰ هزار کیلووات برق تولید و درآمد ماهیانه خوبی برای عشایر ایجاد خواهد کرد.

معتمدیان افزود: یکی از ویژگی‌های مهم عشایر استان حضور آنها در مرزها است چراکه بخش عمده‌ای از آنان در مرز ۳۳۱ کیلومتری با کشور افغانستان ساکن هستند و ایجاد امنیت را به ارمغان آورده‌اند.

وی با بیان اینکه عشایر در مشارکت‌های سیاسی حضور گسترده‌ای دارند عنوان کرد: مردم این استان در تمامی انتخابات بالاترین میزان مشارکت را داشته‌اند و در انتخابات اخیر نیز میزان مشارکت مردم بیش از ۶۶ درصد بود که نشان از علاقه‌مندی مردم به انقلاب و نظام است.

پروژه آبرسانی به ۴۰ محله عشایری بمرود شهرستان زیرکوه روز چهارشنبه با حضور رییس سازمان عشایر ایران و استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.