سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا احمدی شامگاه یکشنبه در آیین بزرگداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در حسینیه جماران بیرجند افزود: مقام معظم رهبری در پیامشان و در دیدار با خانواده شهید سلیمانی فرمودند که «شهادت شهید شما عظیم و متناسب با خدمات و زحمات این شهید بزرگوار بود».

وی ادامه داد: هیچ شهادتی به جز اینگونه به شهادت رسیدن نمی‌توانست در قبال خدمات حاج قاسم رضایت را در ۸۰ میلیون ایرانی و مردم لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی زنده کند.

احمدی اظهار داشت: سردار سلیمانی به مقامی رسید که رییس جمهوری آمریکا از عصر پنجشنبه شخصا عملیات ترور را مدیریت کرده و تا بعد از شهادت از پشت دستگاه‌های مخابراتی کنار نرفته که به معنای جایگاه وجودی شهید والامقام است.

وی بیان کرد: آمریکایی‌هایی که داعیه بزرگی عالم را بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی داشتند شان و منزلت رییس جمهوری آمریکا را آنقدر پایین می‌آورند که در جبران ناکامی‌ها در عراق، سوریه، لبنان و افغانستان در لحظه‌ای که حاج قاسم هیچ سلاح دفاعی نداشت او را ترور کردند.

فرمانده سابق سپاه امام علی ابن‌ ابیطالب(ع) استان قم یادآور شد: این اقدام مفتضحانه هیچ نتیجه‌ای جز قدرت اسلام و پایین آوردن قدرت پوشالی آمریکا نداشت و هیچ تئوریسین نظامی و تحلیلگر بین‌المللی غیر از زبونی و عجز ترامپ، پنتاگون و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز آمریکایی هیچ قضاوت دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم یادگار نماینده قدرتمند ۴۰ ساله ایران اسلامی بود، اظهار داشت: اگر جوانان به دنبال جوهره سلیمانی، باکری، کاوه و شوشتری‌ها هستند باید تاریخ را بررسی و شخصیت این انسان‌ها را تحلیل کنند.

احمدی یادآور شد: آمریکایی‌ها برای تحمیل جنگ بر ما بیش از ۳۰ نشست در منطقه گذاشتند تا پیروزی راحت‌الحلقومی را به صدام ارزانی دهند اما همان خطی که روزی حاج قاسم سلیمانی در کنار عزیز جعفری ادامه داد امروز جوانان ما با تاسی از خط امام(ره) و رهبری ادامه خواهند داد.

وی گفت: خط امام و رهبری یک جوان روستایی کرمان را به جایی رساند که امروز سربازان قاسم سلیمانی پشت مرزهای اسراییل پا می‌کوبند و منتظر حکم رهبری هستند.

احمدی اظهار داشت: آمریکایی‌ها تا پنج کیلومتری بغداد آمدند و سخنگوی داعش اعلام کرد که تا ۲ ماه دیگر چهار مرکز مقدس شیعیان و ۶ ماه دیگر مشهد را را به خاک یکسان خواهد کرد اما به برکت خون شهدا نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه جبهه اسلام ۲ هزار کیلومتر در منطقه تحت مسوولیت آمریکایی‌ها نفوذ کرده است.

وی افزود: این رستاخیز نهضت بزرگی است که با خون حاج قاسم سلیمانی رخ داده است و تمام کسانی که به گفته رهبری به دنبال انتقام سخت هستند به قاسم سلیمانی‌‎ها اقتدا کنند.

وی با بیان این سخن از سردار پوردستان که گفته بود از ابتدای شهادت سردار تاکنون آمریکایی‌ها به ۱۶ کشور متوسل شدند تا میانجی‌گری کند، اظهار داشت: در پیام آنها آمده بود ایران هرچه بخواهد می‌دهیم اما به فکر انتقام نباشد.

فرمانده سابق سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: در شبکه تلویزیونی افق یکی از تحلیلگران اعلام کرده که حتی آمریکایی‌ها پیشنهاد برداشتن همه تحریم‌ها را داده‌اند اما باید بدانند که خون بهای حاج قاسم برداشتن تحریم‌ها نیست.

وی تاکید کرد: از تمام کسانی که با قاتلان سردار حاج قاسم سلیمانی‌ها مذاکره می‌کنند می‌خواهیم که خون بهای سلیمانی تحریم‌ها نیست و این خطای استراتژیکی است که ترامپ انجام داده و با این پیام‌ها حل نمی‌شود.

احمدی یادآور شد: ۲ نامه از پمپئو برای سردار ارسال شد اما هیچکدام را باز نکرد زیرا برایش ارزشی قایل نبود و این حرکت ولایتمداری او را نشان می‌داد زیرا مقام معظم رهبری هم به نخست وزیر ژاپن گفتند اگر از ترامپ پیام دارید نگویید چون شایسته بحث نمی‌دانم و اگر نامه‌ای هم با خود آورده‌اید از جیبتان بیرون نیاورید.

وی تاکید کرد: سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی مجموعه از از فضایل است که به نحوی مقام دوم کشور بعد از حضرت آقا بود که همه این فضایل از ولایتمداری وی نشات گرفته بود.

فرمانده سابق سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم با بیان اینکه ایشان محل قبرش را قبل از مرگ به فرزندشان گفته بود، افزود: در وصیت نامه شهید آمده است که از هیچ نام و منصب اجتماعی جز سرباز سلیمانی در سنگ قبرم استفاده نکنید، حاج قاسم قبل از هر چیز جای قبرش را تعیین کرد تا برخی‌ها به فکر قصرسازی نیفتند.

وی ادامه داد: شک ندارم با تقوایی که شهید سلیمانی داشت سر دوراهی‌ها از مرکزی الهام می‌گرفت.

احمدی یادآور شد: بیانیه گام دوم انقلاب آغازش با جوانان است و جوانان باید بدانند که سلیمانی خستگی‌ناپذیر برای آرمان‌های انقلاب بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: حاج قاسم هیچوقت به دنبال حق و حقوق و حکم ماموریت‌های خارجی نبود و روحیه ضد استکباری وی باعث شد که اعتماد و توکل او به خدا جهان اسلام را با تاسی از پیامبراسلام (ص) و خاندان پاکش نجات دهد.

وی ذکر کرد: فرزند سردار شهید در جایی گفته بود که انتقام خون پدرم را عمو سید حسن خواهد گرفت اما باید گفت که امروز به برکت خون آن شهید والامقام جوانان در سراسر جهان اسلام از خون حاج قاسم نخواهند گذشت و امروز زینب عزیز میلیون‌ها عمو همچون سید حسن نصرالله دارد.

وی یادآور شد: برخی‌ها پشت تریبون‌ها اعلام می‌کنند اگر برجام هیچ نتیجه‌ای نداشت سایه جنگ را برداشت اما بعد از کمتر از ۲۰ ساعت مقام معظم رهبری گفتند که سایه جنگ را ملت ایران برداشته‌اند و مشکل ملت باید با همین جوانان حل شود.

فرمانده سابق سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: حاج قاسم اسوه و الگو برای اطاعت از رهبری بود و امروز انتخاب قاآنی به عنوان جانشین سلیمانی و فرمانده سپاه قدس انتخابی هوشمندانه است زیرا جانبازی قاآنی کمتر از سلیمانی نیست.

وی بیان کرد: قاآنی مطرح نشد زیرا حاج قاسم بود همانگونه که مقام معظم رهبری قبل از حضرت امام( ره) اینگونه مطرح نبودند اما در شجاعت، شهامت، ولایتمداری و ساده زیستی ایشان هیچ جای شکی نیست.

احمدی با بیان اینکه با شهادت حاج قاسم انگیزه در ملت مسلمان زنده شد، اظهار داشت: ترامپ سربازانش را از محل شهادت حاج قاسم دور کرد اما باید بگوییم سربازانت را از تیررس بچه حزب اللهی‌ها دور می‌کنی با روحیه آنها چه خواهی کرد زیرا کابوس انتقام سربازان تو را از درون متلاشی خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: الان می‌توان پیش‌بینی کرد که ۲۵ سال عمر اسراییل که مقام معظم رهبری اعلام کردند به برکت خون حاج قاسم به نصف خواهد رسید.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی به دستور ترامپ در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

پیکر سرداران رشید اسلام و همرزمان آنها روز شنبه در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد، کاظمین، کربلا و نجف تشییع و بامداد دیروز( یکشنبه ) به ایران منتقل شد.

آیین تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش صبح دیروز (یکشنبه) با حضور گسترده و کم‌نظیر مردم خوزستان در اهواز و عصر امروز در مشهد مقدس برگزار شد.

پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش امروز (دوشنبه) در تهران و قم تشییع و سپس به کرمان زادگاه او منتقل می‌شود.

سردار دل‌ها روز سه‌شنبه ۱۷ دی در گلزار شهدای شهر کرمان جایی که خودش وصیت کرده بود، به جمع یاران و دوستان شهیدش می‌پیوندد.

در پی این اقدام تروریستی شهادت سردار سلیمانی، حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

خراسان جنوبی با ۶ استان کشور از جمله کرمان همجوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.