تندگویان در گفت و گو با جی پلاس؛

جوانان فعال در تشکل ها از سال آینده می توانند از امریه سربازی برخوردار شوند

معاون ساماندهی امور جوانان از امضا تفاهم نامه ای بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

محمدمهدی تندگویان معاون وزیر ورزش در امور جوانان در گفت و گو با خبرنگار جامعه جی پلاس از امضا تفاهم نامه ای بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح در حوزه سرباز مهارت خبر داد و گفت: با امضا این تفاهم نامه تشکل های جوانان می توانند از امریه و خدمت در خود تشکل های جوانان بهرمند شوند. این موضوع به امضای سردار باقری و جناب آقای دکتر سلطانی فر رسید و از ابتدای سال جدید اجرایی خواهد شد.

تندگویان زمان اجرای این تفاهم نامه را از ابتدای سال جدید عنوان کرد و افزود: این مضوع شامل مشمولینی می شود که دفترچه خدمت سربازی را اخذ کرده اند و البته سربازانی که در حال حاضر دوره خدمت وظیفه را پشت سر می گذارند. افرادی که عضو یکی از تشکل های جوانان مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان باشند می توانند از این امریه استفاده کنند.

وی ضمن ابراز این موضوع که قاون سربازی هیچ تغییر نکرده است درباره مدت زمان این امریه به جی پلاس گفت: افرادی که در تشکل های مورد حمایت ما فعال هستند مخصوصا افرادی که در مناطق محروم فعالیت می کنند می توانند از این امریه برخوردار شوند. این افراد 6 ماه از مدت سربازی خود را در تشکل های ثبت شده سپری می کنند و این مدت جزو خدمت سربازی این افراد به حساب خواهد آمد.

معاون وزیر ورزش درباره شرایط معرفی این افراد به ستاد کل نیروهای مسلح هم گفت: این افراد باید خودشان را به وزارت ورزش و جوانان معرفی کنند، وقتی که مورد تایید وزارتخانه قرار گرفتند افراد به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می شوند.

وی ادامه داد: این موضوع می تواند مشوق خوبی برای جوانان کشور باشد که به سمت تشکل گرایی بیایند. بحث اصلی ما نخبگان اجتماعی است، قبل از این برای نخبگان علمی معافیت از سربازی و امریه وجود داشت اما در بحث نخبگان اجتماعی هیچ برنامه ای نداشتیم. خوشبختانه امروز توانستیم این مشوق را برای نخبگان اجتماعی در نظر بگیریم.

تندگویان درخصوص لایحه تفکیک وزارت ورزش از جوانان که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است هم به جی پلاس گفت: لایحه این هفته در دستور کار مجلس قرار گرفته است. وزارت ورزش برنامه هایش را به نمایندگان مجلس ارائه داده و باید ببینیم که نمایندگان مردم در مجلس چه تصمیمی برای این لایحه خواهند گرفت. معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: نمایندگان با موضع ما مشکلی ندارند، تنها نگرانی ما رد شدن کل لایحه است. اگر این اتفاق رخ بدهد فکر می کنم که این موضوع در این دولت کاملا منتفی خواهد شد. چون تدوین لایحه جدید حداقل یک سال زمان می برد و به نوعی به کاری نشدنی تبدیل خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید