هفته دوازدهم لیگ برتر؛

تساوی سرخابی های تهرانی برابر تیم های مشهدی/ پیروزی پرگل سپاهان مقابل تراکتورسازی 10 نفره

پرسپولیس برابر پدیده با تساوی بدون گل متوقف شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دیدار تیم‌های پرسپولیس و پدیده مشهد در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید تا نتیجه بازی استقلال با سیاه جامگان برای سرخ‌پوشان پایتخت تکرار شود.

نیمه نخست:

در این نیمه نمایش دو تیم محتاطانه بود و تیم پرسپولیس دو فرصت خوب را از دست داد. فرصت اول را منشا در دقیقه سه از دست داد و در داخل محوطه جریمه حریف نتوانست با یک شوت دروازه حریف را باز کند و در ادامه علیپور در دقیقه ۲۷ فرصت مناسبی را از دست داد و شوت او را جلالی دروازه‌بان تیم پدیده به کرنر فرستاد.

نیمه دوم:

در نیمه دوم این بازی تیم پرسپولیس بهتر از حریفش بازی کرد و دو فرصت قابل توجه گلزنی را هم از دست داد. اولین فرصت را محسن مسلمان در دقیقه ۶۲ به دست آورد و شوت او با اختلافی اندک از بالای دروازه پدیده راهی اوت شد.

دومین فرصت را هم سید جلال حسینی در دقیقه ۷۶ به دست آورد اما ضربه او هم نتوانست قفل دروازه را باز کند.

در اواخر این دیدار تلاش بازیکنان پرسپولیس برای گلزنی بی فایده بود چون دفاع چند لایه تیم پدیده مانع از ایجاد فرصت خوب برای سرخ‌پوشان بود.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی ، محمد انصاری (علوان‌زاده ۸۸)، شایان مصلح، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن(محسن مسلمان۶)، وحید امیری، گادوین منشا(سیامک نعمتی۶۳) و علی علیپور.

ترکیب پدیده مشهد: سعید جلالی‌راد، مرتضی منصوری، عبدالله حسینی، محمدرضا خان‌زاده، محمدرضا ناصحی، اکبر ایمانی، اکبر صادقی، محمد مهدی خانی(محمد اسماعیل نظری۸۲)، محمد رضا خلعتبری ، سینا زامهران و محمد قاضی.

** فولاد خوزستان - پارس جنوبی جم

تیم‌های فولاد خوزستان و پارس جنوبی جم در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر از ساعت 16:30 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان به برتری  یک بر صفر فولادی‌ها انجامید. به این ترتیب نخستین شکست شاگردان تارتار در تیم پارس جنوبی در فصل جاری رقم خورد.

فرشاد جانفزا در دقیقه 33 تک گل فولاد را وارد دروازه پارس جنوبی کرد.

قضاوت این دیدار بر عهده حمید حاج‌ملک بود.

** سایپا - نفت تهران

در ادامه دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر و از ساعت 15:15 امروز (دوشنبه)، تیم‌های نفت تهران و سایپا در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان علی دایی خاتمه یافت. مهدی ترابی در دقیقه 63 تنها گل سایپا را در این دیدار به ثمر رساند تا این تیم با 17 امتیاز به رتبه ششم جدول صعود کند.

اشکان خورشیدی قضاوت این دیدار را برعهده داشت که در این دیدار به هیچ کدام از بازیکنان دو تیم کارتی نشان نداد.

** سیاه جامگان مشهد - استقلال تهران

تیم‌های سیاه‌جامگان مشهد و استقلال در ادامه دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر از ساعت 14:45 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ترکیب سیاه‌جامگان: محمدرضا کرمی، رضا شربتی، محسن آقایی، محمدرضا خرسندنیا، کیوان امرایی، مصطفی احمدی، یرکوویچ، سبحان خاقانی، سجاد دانایی، حسین بادامکی و وحید عسگری.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، سیدمجید حسینی، لئوناردو پادوانی، امید نورافکن، خسرو حیدری، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سرور جپاروف، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری و سجاد شهباززاده.

نیمه اول/ استقلال صفر - سیاه جامگان صفر

دقیقه یک: جابر انصاری ارسالی روی دروازه سیاه‌جامگان داشت که ضربه سر فرشید اسماعیلی به بیرون رفت.

دقیقه 2: ارسالی که از سوی جپاروف صورت گرفته بود با ضربه سجاد شهباززاده همراه شد که این بار هم ضربه استقلالی‌ها راهی اوت شد.

دقیقه 6: ارسال‌های استقلالی‌ها ادامه داشت که این بار نورافکن توپ خطرناکی برای شهباززاده ارسال کرد که توپ پس از برخورد به زمین مقابل دروازه سیاه‌جامگان، از منطقه خطرناک دور شد.

دقیقه 18: فرشید اسماعیلی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 30: امید نورافکن با پاسی پشت مدافعان سیاه‌جامگان سجاد شهباززاده را در موقعیت تک به تک قرار داد که ضربه او پس از برخورد به دست دروازه‌بان سیاه‌جامگان توسط مدافعان راهی کرنر شد.

نیمه دوم/ استقلال صفر - سیاه جامگان صفر

دقیقه 48: سرور جپاروف از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 53: سجاد شهباززاده که با ارسال فرشید اسماعیلی در موقعیت خوبی قرار گرفته بود، این بار هم نتوانست برای تیمش گلزنی کند.

دقیقه 56: میرهانی هاشمی جای سجاد دانایی را در ترکیب سیاه‌جامگان گرفت.

دقیقه 58: گوران یرکوویچ روی پاس حسین بادامکی صاحب موقعیت خوبی برای گلزنی شد که سیدحسین حسینی موفق به مهار این موقعیت شد.

دقیقه 62: سبحان خاقانی از ترکیب سیاه‌جامگان خارج شد و روح‌الله سیف‌اللهی به زمین آمد.

دقیقه 67: جپاروف ارسالی خطرناک روی دروازه سیاه‌جامگان داشت که کرمی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 67: مهدی قائدی جانشین فرشید اسماعیلی در ترکیب استقلال شد.

دقیقه 68: مهدی قائدی پشت محوطه جریمه سیاه‌جامگان صاحب توپ شد که ضربه محکم او به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه 74: علی قربانی در ترکیب استقلال جای سجاد شهباززاده را گرفت.

دقیقه 74: حسین بادامکی با کارت زرد داور مسابقه جریمه شد.

دقیقه 76: امید ابراهیمی شوت محکمی را به سمت دروازه سیاه‌جامگان شلیک کرد که راهی به دروازه نداشت.

دقیقه 77: ارسال امید ابراهیمی و ضربه سر جابر انصاری در آغوش کرمی جای گرفت.

دقیقه 79: مهدی قائدی صاحب موقعیت خوبی برای گلزنی شد که ضربه او راهی به دروازه نداشت.

دقیقه 87: جابر انصاری در موقعیت آفساید صاحب موقعیت شد که ضربه سر او توسط قربانی از خط دروازه عبور کرد، اما داور پیش از گل شدن آفساید شده بود.

دقیقه 90: مهدی قائدی وارد محوطه جریمه شد و شوتی به سمت دروازه زد که توپ او از بالای دروازه به اوت رفت.

با این نتیجه استقلال 13 امتیازی و سیاه‌جامگان 8 امتیازی شد تا شاگردان شفر آلمانی و علیرضا مرزبان که مدتی در آلمان فعالیت کرده و اندیشه‌های آلمانی دارد، امتیازات را تقسیم کنند. این اولین امتیاز سیاه جامگان با مربیگری مرزبان است.

** سپیدرود رشت - ذوب آهن اصفهان

روز دوم از هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت 14:30 امروز (دوشنبه) با انجام دیدار تیم‌های سپیدرود رشت و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه سردار جنگل رشت آغاز شد که در پایان این دیدار تیم میهمان به برتری 2 بر یک دست یافت.

در این دیدار علی حمام در دقیقه 67 ابتدا ذوب‌آهن را پیش انداخت و در ادامه میعاد یزدانی در دقیقه 76 کار را به تساوی کشاند. بازی با نتیجه تساوی یک - یک رو به اتمام بود که دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه 2+90 گل دوم و سه امتیازی ذوب‌آهن را به ثمر رساند.

رضا کرمانشاهی قضاوت دیدار سپیدورد - ذوب‌آهن را بر عهده داشت. او در این دیدار به محمدرضا حسینی از تیم ذوب‌آهن کارت زرد نشان داد.

با این نتیجه تیم ذوب‌آهن 16 امتیازی شد و موقتاًٌ به رده ششم جدول صعود کرد و تیم سپیدرود هم با 12 امتیاز در رده یازدهم جدول جای گرفت.

** سپاهان - تراکتورسازی

در یکی از دیدارهای حساس هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه نقش جهان از ساعت ۱۴:۴۵ مقابل هم قرار گرفتند که در پایان طلایی‌پوشان زاینده‌رود موفق شدند با سه گل مهمان خود را بدرقه کنند.

گل‌های سپاهان را در این دیدار ساسان انصاری در دقایق ۵ و ۵۰ (از روی نقطه پنالتی) و علی کریمی در دقیقه ۸۴ وارد دروازه فرزین گروسیان کردند.

همچنین تراکتورسازان از دقیقه ۷۸ با اخراج محمد نادری ۱۰ نفره به کار خود ادامه دادند. سپاهان با این پیروزی ۱۴ امتیازی شد و به جایگاه نهم صعود کرد. تراکتورسازی نیز با ۱۲ امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفت.

** جدول لیگ برتر در پایان هفته دوازدهم 

جدول لیگ

دیدگاه تان را بنویسید