جی پلاس/ گزارشی از نتایج یک تحقیق جدید:

تاثیر ویژه ای که تنبیه بدنی روی کودکان دارد؟

"دکتر الیزابت گرشوف "از دانشگاه تگزاس در آستین، که این مطالعه را هدایت کرد، پژوهش های گسترده ای در زمینه کتک زدن و تنبیه بدنی روی کودکان انجام داد و نتیجه گرفته است که تنبیه کودکان را " تهاجمی تر و ضد اجتماعی تر "می سازد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ ایندیپندنت نوشت: طبق یک مطالعه جدید، سیلی زدن نه تنها رفتار کودکان را بهتر نمی کند، بلکه آنها را بدتر می کند.

محققان آمریکایی دریافتند که این عمل جوانان را "تهاجمی تر" می کند. این مطالعه کمتر از یک ماه پس از آنکه اسکاتلند به عضویت کشورهای "ممنوعیت کتک زدن فرزندان و مجازات بدنی" در آمد، انجام شد.

"دکتر الیزابت گرشوف "از دانشگاه تگزاس در آستین که این مطالعه را هدایت کرد، پژوهش های گسترده ای در زمینه  کتک زدن و تنبیه بدنی روی کودکان انجام داد و نتیجه گرفت که تنبیه کودکان را " تهاجمی تر و ضد اجتماعی تر "می سازد.

مطالعات گذشته نیز ارتباط بین مجازات بدنی در کودکان و آغاز دوره های افسردگی، اضطراب و تمایل به استفاده از مواد مخدر و سوء مصرف الکل را تایید کرد.

دکتر گرشوف و همکارانش رفتار کودکانی را که در خانه تنبیه نمی شدند و آنهایی که تنبیه می شدند، را با هم مقایسه کردند.

یافته های آنها، تمایز واضح بین این دو گروه را با افزایش مشکلات رفتاری در سن پنج تا هشت سالگی را نشان داد.

گرشوف اظهار می کند: تاثیرات تنبیه بعضا شامل: بروز رفتارهای متخاصمانه، آشوبگری و برهم زدن نظم کلاس در مدرسه است.

انجام یک آزمایش کنترل شده برای یافتن اثرات تنبیه، کاملا غیراخلاقی است. یکی از مهمترین ارتباطات بین کتک زدن و بروز رفتارهای بد این است که کودکان یاد نمی گیرند خود را کنترل کنند. پیامی که تنبیه بدنی برای آنها دارد، این است که در آینده اگر خواسته آنها برآورده نشود، تنبیه می کنند.

در حال حاضر، 53 کشور به طور کامل به " ممنوعیت تنبیه بدنی" پیوستند.

دیدگاه تان را بنویسید