گزارش جی پلاس؛

بیل گیتس شهر هوشمند می‌سازد + تصاویر

100 کیلومتر مربع زمین در آریزونای آمریکا به زودی به «شهر هوشمند» تبدیل خواهد شد. بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، میلیون‌ها دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند آن را به مرکزی برای بروز نوآوری تبدیل کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ بیل گیتس طرح‌های خود را برای ایجا شهر هوشمند در «فونیکس» آریزونا که حدود 45 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد، آغاز کرده است. «بلمونت» نام پیشنهادی این شهر است و قرار است محلی برای تولد نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باشد. یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیل گیتس حدود 80 میلیون دلار روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

 

«بلمونت پارتنرز»، یک گروه املاک و مستغلات واقع در آریزونا اعلام کرد که بلمونت قصد دارد شهری پیشرفته و هوشمند با زیرساخت‌های ارتباطاتی و زیربنایی مهم ایجاد کند که شامل فناوری‌های پیشرفته و شبکه‌های دیجیتال پرسرعت، مراکز داده، فناوری‌های تولیدی جدید و مدل‌های توزیع مدرن، وسایل نقلیه بدون راننده و مراکز تدارکاتی خودران می‌شود.

 

همه می‌دانند که گیتس همیشه از همه یک قدم جلوتر بوده و این شهر هوشمند نیز همانند تمام کارهای وی، در زمینه پرورش و آزمایش فناوری‌های آینده پیشقدم خواهد بود. در این طرح بزرگراهی پیشنهاد شده است که این شهر کوچک را مستقیما به لاس‌وگاس وصل خواهد کرد و همین ارتباط به این شهر هوشمند امکان رشد و شکوفایی را خواهد داد.

گفته می‌شود که این شهر بسیار شبیه به شهرهای معمولی خواهد بود؛ 15 کیلومتر مربع آن به فضای اداری، تجاری و خرده‌فروشی، دو کیلومتر آن به مدارس عمومی و بقیه برای سکونت افراد تعلق خواهد گرفت.

بلمونت اعلام کرد که این شهر کوچک، زمین بایر را به زمینی مملو از نوآوری و فناوری‌های پیشرفته تبدیل خواهد کرد. بلمونت در این راه از حمایت‌های دولتی نیز بی‌نصیب نخواهد ماند.

شهر هوشمند

دیدگاه تان را بنویسید