اتهاماتی که در گفتگو با جی پلاس رد شد/ واقعا کدام مربیان فوتبال با جادوگران ارتباط دارند؟!

تقوی: اگر جادوگران موفق بودند، به جای آلمان تیم دیگری قهرمان جهان بود/ جلالی: قهرمانی پاس را به جادوگر ربط ندهید

آیتم جادوگری برنامه نود و صحبت بازیکنان سابق سایپا و پاس مشخصا به چند مربی خاص اشاره می کند که در دوران مربیگری خود از جادوگر برای نتیجه گرفتن استفاده کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ برنامه نود شب گذشته مظابق هر هفته پخش شد و جنجالی ترین موضوع روزهای اخیر فوتبال ایران را مورد بررسی قرار داد تا برای اولین بار با سند و مدرک در این باره سخن گفته شود.

البته افراد و شاهدهایی که این مطالب را بیان کردند، نامی از کسی نبردند و فقط به گفتن زمان و بازی وقوع این اتفاقات بسنده کردند ولی سوال مهم این است که چه کسانی به جادوگری اعتقاد داشتند و الان کجا هستند؟

پاس – مجید جلالی و همایون شاهرخی!

چند بازیکن قدیمی سابق پاس یعنی محسن بیاتی نیا، میثم منیعی، خداداد عزیزی، علی جانملکی و آرش برهانی جادوگری در این تیم را تایید کردند که البته بازه زمانی این موضوع به سال های 81 تا 83 مربوط می شود که این تیم توانست قهرمان ایران شود.

با توجه به مطالبی که بازیکنان پیکان گفتند، این اتفاقات حد فاصل مربیگری همایون شاهرخی و مجید جلالی در پیکان رخ داده است. حتی بیاتی نیا به بازی پرسپولیس و پاس هم اشاره کرد که تیمش بازی را واگذار کرد که این موضع به دوران مربیگری مجید جلالی مربوط می شود.

بیاتی نیا در بخشی از صحبت های خود گفت که مربی بدون توجه به عملکرد سه مهاجم این تیم، قبل از بازی گفت که هر کدام به مدت 30 دقیقه در زمین بازی می کنند و از زمین خارج می شوند و از این طریق به پیروزی می رسند اما در پایان بازی را هم به پرسپولیس باختند!

** جلالی اتهامات را رد کرد

مجید جلالی بدون اعتنا به صحبت بازیکنان سابقش، این اتهامات را رد کرد و گفت: من هم این موارد را پیگیری می‌کنم. متاسفانه چیزهای خوبی به گوش ما نمی‌رسد. می‌خواهم چیزی را به مربیان جوان که به دنبال موفقیت هستند بگویم. شاید این مسائل وجود داشته باشد و حتی بهره‌مندی‌ هایی نیز داشته باشد اما سرانجام آن نابودی است. من به آنها می‌گویم به این چیزها کاری نداشته باشید. تلاش و کوشش می‌تواند به هر مربی کمک کند. دومین نکته، بهره‌مندی از علوم مختلف است و سومین آن‌ها استفاده از تجربیات مختلف بزرگان فوتبال است.

جلالی درباره جادوگری اذعان کرد: اگر تمام تیم‌هایی که موفق شدند را به این مسائل ربط بدهیم، این یک القای خطرناک است. اگر پاس قهرمان شد، بهترین بازیکنان و اعضا را در اختیار داشت و مربیان این تیم شبانه‌روز کار می‌کردند. اگر کسی می‌خواهد این موفقیت‌ها را به مسائل خرافی ربط بدهد، به خودش مربوط است. ربط دادن موفقیت‌ها به این مسائل، باعث به وجود آمدن فاجعه، نه تنها در فوتبال بلکه در اجتماع می‌شود!

 

**  سایپا – مجتبی تقوی

در سوی دیگر حمید جعفری، هادی عقیلی و فرهاد خانگلی بازیکنان سایپا و یک بازیکن که خواستار فاش نشدن نامش شده بود، از وجود جادوگر در تمیشان گفتند که در طول بازی ها در اردو حضور داشت و در یک اتاق جداگانه نتایج تیم را تعیین می کردند. آن ها گفتند که جادوگر با استفاده از نام مادر بازیکنان ترکیب را تعیین می کردن؛ به این صورت که جاودگر با خارج کردن اسامی مادران بازیکنان ترکیب تیم را به مربی اعلام می کرد.

صحبت های بازیکنان سایپا مربوط به دوران مربیگری مجتبی تقوی در این تیم بود که به گفته جادوگر ، خانگلی را در همه بازی ها در دقیقه 45 از زمین خارج می کرد تا گفته های جادوگر به درستی اجرا شود.

اما نیز در این باره مجتبی تقوی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس با رد این اتهامات، اظهار کرد: نمی دانم چرا این مباحث مطرح شده است. اگر موفقیتی هم داشتم، به خاطر مسائل فنی بوده است. نباید به راحتی هر چیزی را مطرح کنیم. اگر به جادوگری اعتقاد نداریم، چطور موفقیت‌های آن تیم را قبول می کنیم؟ یعنی نتایج آن تیم توسط جادوگر بود؟

او ادامه داد: اگر کسی به سمت جادوگری برود، به زودی شکست خواهد خورد. من هیچ وقت به سراغ این مسائل نرفتم و  علاقه ندارم به آن بپردازم. البته همیشه به مربیان جوان توصیه می‌کنم توجهی به این صحبت‌ها نداشته باشند. اگر جادوگری وجود داشت، الان قهرمان جهان، آلمان، برزیل و سایر تیم‌های قدرتمند نبودند. به راحتی از آنالیز بازی تیم‌های موفق ایرانی و داخلی می توان فهمید که چه کارهایی را انجام دادند و موفق شدند.

به گزارش جی پلاس؛ در بخش پایانی برنامه دیشب هم نادر فریاد شیران، دستیار همیشگی محمد مایلی کهن در همه تیم های گذشته، به دوران حضورشان در سایپا اشاره کرد که فردی به نام بهمن دهقان واسطه تیم با جادوگر شده بود! بهمن دهقان در حال حاضر وکیل علی دایی است که در برنامه حاضر شد و این موضوع را تایید کرد.

دیدگاه تان را بنویسید