گزارش جی پلاس؛

آلمان بلندترین توربین بادی دنیا را ساخت + تصاویر

آلمان تقریبا بیشتر از کشورهای دیگر از تولید برق از نیروی باد استقبال کرده و به تازگی نیز موفق به ساخت بلندترین توربین بادی دنیا شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ آلمان سومین کشور در زمینه استفاده از نیروی باد در جهان است و قبل از آن کشورهای چین و آمریکا قرار دارند. این توربین بادی که در شهر «گیلدورف» (Gaildorf) نصب شده است، 247 متر از پایه تا نوک تیغه‌اش ارتفاع دارد. سه توربین دیگر نیز در این پروژه راه‌اندازی شده‌اند که کوتاه‌ترین آنها 153 متر است.

 

در مورد توربین‌های بادی، ارتفاع حرف اول و آخر را می‌زند و ارتفاع بیشتر به منزله قدرت، پایداری و استواری بیشتر در مقابل سرعت‌های بالای باد است و علاوه بر این، توربین‌های بلندتر، انرژی بیشتری تولید می‌کنند و همچنین گپ کمتری در تولید برق دارند. هدف آلمان از نصب این چهار توربین جدید، تامین برق مورد نیاز هزار خانوار است.

توربین بادی

این توربین‌ها نه تنها بلندترین توربین‌های جهان هستند، بلکه در آنها از یک فناوری ذخیره‌سازی انرژی جدید استفاده شده است. در پایین هر کدام از این توربین‌ها یک تانک آب وجود دارد که در زمان‌هایی که توربین‌ها برق مازاد مصرف آن منطقه را تولید می‌کنند، برق مازاد صرف پمپاژ آب از مخزن پایینی به مخزن آب بالایی توربین می‌شود.

زمانی که باد کم می‌وزد و توربین برق کمی تولید می‌کند یا زمانی که تقاضا برای مصرف برق بالا می‌رود، همین آب برای چرخاندن توربین مورد استفاده قرار می‌گیرد و انرژی تولید می‌شود.

با استفاده از این روش، توربین‌ها انرژی بسیاری را در خود ذخیره می‌کنند و در این صورت یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند باد و نور خورشید دارد، حل می‌شود.

آلمان با کمک این توربین‌های جدید و ذخیره‌سازی انرژی با کمک آب، عنوان «پایتخت باد اروپا» را به خود گرفته است. گفته می‌شود که با راه‌اندازی این توربین‌ها، چین و آمریکا دیگر معلوم نیست در رده‌های بالا بمانند یا خیر.

توربین بادی

 

توربین بادی

 

توربین بادی

دیدگاه تان را بنویسید