جی پلاس؛

هنرمندی که کارتن ها را به مجسمه زنده تبدیل می کند + تصاویر

دستان مجسمه ساز انگلیسی کارن های شرکت آمازون را به مجسمه های بی نظیری تبدیل کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس؛ برای بسیاری از ما مقوا و جعبه ها، معنای خاصی ندارند اما این کارتون ها در دست هنرمندان می تواند به مجسمه هایی تبدیل شود که شما را ساعت ها به فکر فرو برد. این بار دستان "جمیز لیک" مجسمه ساز بسیار بااستعداد انگلیسی که حدود 20 سال است با کارتون و مقوا کار می کند، از کارتون های شرکت آمازون مجسمه ها و اشیا دیگری ساخته است.

جیمز که کارتن را به عنوان "مواد عالی برای کار " توصیف می کند، مخاطبان خود را به چالش می کشد و از آنها می خواهد از زاویه دیگری به مسایل دنیوی نگاه کنند.

Cardboard-art-by-James-Lake-11-120x120Cardboard-art-by-James-Lake-10-120x120Cardboard-art-by-James-Lake-2-120x120Cardboard-art-by-James-Lake-3-120x120

هنگامی که جیمز 17 ساله بود، به سرطان استخوان مبتلا شد که منجر به قطع شدن پای راستش شد. با این وجود و یا شاید به خاطر این مبارزات بود که او علاقه خود به هنر به خصوص هنر مجسمه سازی را رشد و پرورش داد.

جیمز در وب سایت خود می گوید: "وقتی اولین باری که من مجسمه سازی را شروع کردم، تصمیم گرفتم از کارتن به عنوان ابزار کارم استفاده کنم. من می خواستم ابزارم چیزی جز مواد سنتی مجسمه سازی باشد. در نتیجه، انتخاب من کارتن شد که مواد بسیار ارزان و قابل بازیافت است و توانستم کارکرد کارتن را از ظرف به وسیله ای برای مجسمه سازی تغییر دهم.. "

آثار هنری جمیز در مدارس و مکان های عمومی به نمایش گذاشته می شود. جمیز معتقد است استفاده از ماده ای مانند مقوا، دسترسی افراد به هنر و جلوه هایش را بیشتر کرده و مرز بین هنر اصیل و هنر خیابانی را از بین برده است.

Cardboard-art-by-James-Lake-8-1580x530

 

Cardboard-art-by-James-Lake-4-889x592

Cardboard-art-by-James-Lake-11-889x576

 

Cardboard-art-by-James-Lake-10-889x576

دیدگاه تان را بنویسید